Blir ni påverkad av det ni läser i Tidningar?

Home Forums Allmänt om gymträning Blir ni påverkad av det ni läser i Tidningar?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71734
    #566376

    Har massa olika Tidningar hemma angående bodybuilding,på svenska och amerikanska,
    Så min fråga är om ni blir påverkade av det ni läser och tränar efter det?
    I med att jag har så många tidningar och läst i varenda detalj och åsikter.

    Själv har jag blivit påverkad mååånga gånger:D.
    Nu den sista tiden så är inte påverkad av vad jag läser,för jag har lärt mig vad som är bra för min kropp/övning.
    Nu lyssnar jag mer på vad kroppen säger inte vad Tidning säger.
    Innan brukade jag ha eget program och kanske körde ett tag sedan köpt tidning och läst och ändrat program efter det som stod i Tidning,saken är att träning gick sämre efter åt.
    Man får tänka på att dom som tränar på elit är inte samma sak som en amatör.

    Att köra tunga vikter mark lyft och är nybörjare och inte hunnit bygga ballans,teknik och muskelfäste är riktig farligt i framtiden.

    Det är lätt bli påverkad när man ser stora grabbar i tidningar och det står att han tränar på de sättet för just de övningar e bra för att få tex brädden på rygg,

    Viktig att tänka på hur länge man har tränad och lärt sig basövningar som är enklare i början till man har fått bra muskelfäste innan man går över tillav avancerade teknik/ övningar med tunga vikter.
    Jag älskar att läsa Tidningar och få inspiration av det,framför allt innan träning för då blir jag riktig sugen att träna.
    Men jag tränar inte efter tidningen idag för jag kör eget program och ser vad som behövs träna mer muskel del och övningar.
    OBS DETTA ÄR MINA ÅSIKTER.
    Kritisera inte min svenska stavning,jag vet att jag har svårt för stavning!
    Om du har svårt att läsa,så läs inte tack mvh Dardna

    #566377

    Tror inte på något jag läser. (ang. träning och sånt i tidningar alltså)

    #566378

    Ja det blir jag. Ibland.

    Inget jag lägger om mitt liv efter från vecka till vecka men läser jag något som verkar intressant och/eller kul testar jag ju gärna sålänge det känns befogat.

    Angående kvällspress o.s.v. så händer det ju att de nämner något nytt rön och oavsett tidningens egna kvalité kan det ju hända att jag blir intresserad och kollar upp primärkällan.

    #566379

    har blivit extrem kritisk till allt som media erbjuder mig, neo-liberalismen har med globaliseringens framfart tagit över större delen av västvärlden och mumsar i sig bit för bit resterande länder (där intertextualiteten iaf ger en annan vinkling på saker är det fortfarande vinklat)

    sen måste jag spy galla över tidningars och samhällets förkärlek till human-interest (vf måste jag veta något om paris hiltons senaste outfit och vilka brott som begås lokalt?)

    inte ens politik är intressant då staten har invaderats av lobbylister och privata intressen, partier får röster endast för sina partiledares karisma då alla siktar på en så bred målgrupp som möjligt och tar lite från vänstern och lite från högern… ”moderaterna det nya arbetarpartier” shiiiiiit

    är bara tvungen att skriva detta då jag känner mig exeptionellt bitter och cynisk idag och måste plugga :p

    Peace and love!

    edit: vi får inte glömma den fria självcencuren som är tillåten i våran demokrati, i diktator sovjet stod det iaf när man hade censcuerat, nu kan stora mediekoncerner som times warner, disney och news corp (kolla lite på internet så kommer ni märka att dessa äger det mesta i medieväg runt omkring i världen) skicka ut symboliska nyheter som gör att man känner sig kritisk i sann ”fight the power” anda, men de riktiga kritiska nyheterna som kan skaka till den rådande politiska/ekonomiska hegemonin snabbt blir självcenscuerat… its a imaginary free world

    #566380
    bocken wrote:
    har blivit extrem kritisk till allt som media erbjuder mig, neo-liberalismen har med globaliseringens framfart tagit över större delen av västvärlden och mumsar i sig bit för bit resterande länder (där intertextualiteten iaf ger en annan vinkling på saker är det fortfarande vinklat)

    sen måste jag spy galla över tidningars och samhällets förkärlek till human-interest (vf måste jag veta något om paris hiltons senaste outfit och vilka brott som begås lokalt?)

    inte ens politik är intressant då staten har invaderats av lobbylister och privata intressen, partier får röster endast för sina partiledares karisma då alla siktar på en så bred målgrupp som möjligt och tar lite från vänstern och lite från högern… ”moderaterna det nya arbetarpartier” shiiiiiit

    är bara tvungen att skriva detta då jag känner mig exeptionellt bitter och cynisk idag och måste plugga :p

    Peace and love!

    edit: vi får inte glömma den fria självcencuren som är tillåten i våran demokrati, i diktator sovjet stod det iaf när man hade censcuerat, nu kan stora mediekoncerner som times warner, disney och news corp (kolla lite på internet så kommer ni märka att dessa äger det mesta i medieväg runt omkring i världen) skicka ut symboliska nyheter som gör att man känner sig kritisk i sann ”fight the power” anda, men de riktiga kritiska nyheterna som kan skaka till den rådande politiska/ekonomiska hegemonin snabbt blir självcenscuerat… its a imaginary free world

    Sant som du säger. Det mesta vi läser kommer från två-tre stora nyhetsbyråer, alla med sina egna ekonomiska (och därigenom politiska) intressen.

    #566381

    Nä inte tidningar, bortser man från 4-5 personer i som hänger i SLdelen på kolozzeum så lyssnar jag nog inte direkt på någon.

    #566382

    Jag undviker byggartidningar just av den anledningen – jag är så lättpåverkad.
    Har fått för mig (är iofs sant?) att det som står i såna tidningar oftast inte är sant för de vill bara få sina tidningar sålda.

    #566383
    Wanted wrote:
    Jag undviker byggartidningar just av den anledningen – jag är så lättpåverkad.
    Har fått för mig (är iofs sant?) att det som står i såna tidningar oftast inte är sant för de vill bara få sina tidningar sålda.

    Asså det som står i Tidningar är sant för det mästa. om det inte vore sant så skulle dom tappa läsare som kan just inom mygga muskler kåst och träningar.
    Men dt som är viktig är att lära sig övning för övning för muskel del. de fins massa olika tränings övningar.
    när man kan dom så vet man vad som passar just dig.
    så lyssna på dig sj och ditt kropp.titta på spegel eller inspelning vad som
    behövs förbättras,

    Men det som e bra om man blir påverkad är för motivation kanske tittat på just armar som arnold hade i tidningar och sedan gått och tränad.de brukar ge mycket styrka i hjärna..stora styrka sitter i hjärna.pigg och glad orkar du lyfta extra.seg och deppig då e man svag,de påverkar mycket muskler. hahah fan va jag tjatar.hoppas du kan läsa min stavning.;)

    #566384

    Det finns ju dessutom grader av påverkan. Att ta en titt på upplägget och karriären hos en förebild och få idéer och motivation är ju EN form av påverkan.

    Men att försöka göra allt likadant, tro att allt denne gör är sant och bäst för att sedan dessutom förändra allt i en handvändning när nästa förebild säger något annat är ju en annan form av påverkan.

    Två stora förebilder för mig är Charlotte Kalla och Jonas Colting. Jag har läst deras upplägg och gillar deras inställning (samt att jag är kär i Charlotte Kalla:o) men jag är ju inte så korkad att jag tror jag kan ens nosa på deras träningsnivå. Dock inspireras jag att fortsätta kämpa på min låga nivå och uppskattar den typen av läsning som motivationshöjare.:)

    #566385

    Jag påverkas inte. Det stog i tidningen. :p

    Självklart påverkas ALLA i mer eller mindre grad av vad man läser.

    När det gäller träning så fick det en gång mig att prova en träningsvecka på elitnivå. Det innebar att jag sprang 32 km om dagen, samma slinga varje gång, i en vecka. Det var lite drygt en fördubbling av min vanliga träningsdos. Jag var rätt slut efter dom dagarna kan man säga, men efter ungefär två veckor verkade det som kroppen kompenserat för överdriften och jag var i en grym form. Ska kanske tillägga att jag jobbade som brevbärare då, så det gick rätt mycket energi den veckan. :D

    #566386

    Ha ha! Jag påverkas verkligen inte! Då hade jag också fått i diverse ledband med alla andra.

    #566387

    Att påstå att man inte blir påverkad på något sätt är väl ungefär som att säga att man absolut inte har några fördomar. Om man gör en djupare analys så är det mycket troligt att vi alla på ett eller annat sätt är påverkade. Även om vi inte följer exakt det vi läser. Om inte annat brukar jag själv ofta ”roa” mig med att göra tvärtom när jag ser något jag anser helt uppåt väggarna. Ergo: Viss påverkan är det väl?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.