Blir starkare men går inte upp i vikt.

Home Forums Allmänt om gymträning Blir starkare men går inte upp i vikt.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #101640
    #1075792

    Hejsan det är så att jag har gymmat i 7 månader och väger 75 kg på tom mage, jag är 176 cm lång. Innan så jag började gymma så vägde jag 72-73 kg på tom mage.

    Men nu till min fråga, jag blir starkare när jag gymmar men jag går inte upp i vikt. Har liksom stannat till på 75 kg.
    Förstår att jag måste äta mer? Men äter frukost, lunch, middag plus gainer efter träning. Jag äter så jag blir mätt på frukost och lunch och sedan proppmätt på middagen.

    Ska jag äta mer mellanmål typ när jag kommer hem efter skolan eller så? köpa proteinpulver till mellanmål och ta gainern efter gymmet?

    #1075801

    Haha, jag har haft samma problem. När jag började gymma så kunde jag knappt knäböja skivstången, och idag är jag uppe på en go 130 x 8 eller 150 x1 och jag har inte gått upp ett skit. Jag har haft mina svackor men samtidigt så är jag superdålig på att hålla min diet. Det verkar som om att alltid när jag är på en ny diet så blir jag sjuk…

    Iallafall, hitta en diet som passar dig, sök på internet, inte så svårt. Ett broscience tips till dig från mig är att sprida ut dina måltider under dagen så du äter 4-6 gånger eftersom din kropp inte tar upp all mat om du t.ex. äter 1500 kalorier under en måltid. Det spikar även din metabolism och sätter igång fettförbränningen och en massa andra saker som jag inte känner mig kunnig nog att ge mig på att nämna. Ge din kropp tid och spendera inte en massa pengar på tillskott utan på mat. Proteinpulver, kreatin och PWO är det enda jag har behövt för att bygga den kropp som jag vill ha.

    I mitt fall så gjorde gainers och proteinpulver mig förstoppad, pluffsig och jag lade på mig alldeles för mycket fett. Detta är dock upp till var och en, ta det med en nypa salt. Skriv igen om du vill veta något mer

    e/ jag har en cool diet på gång om du vill prova, skicka PM isåfall.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.