Bra bulk, hur gör jag?

Home Forums Allmänt om gymträning Bra bulk, hur gör jag?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #78710
    #700278

    Jag undrar hur man ska äta för att lägga på vikt sig så bra som möjligt, utan att dricka en massa Gainer o go saker.
    Jag är väger bara 64 kilo och är ändå känd som den som äter hur mkt som helst. Men med vikten händer de inte mkt:what:
    Har ni några bra tips?

    #700279

    Äter rikligt med bra mat och dricker mycket mjölk.

    #700280

    Men lite koll på kosten kan man väl ändå ha? Det kan ju inte vara så skoj att bara slaffsa i sig en massa onödigt fett?

    #700281
    milliam wrote:
    Jag undrar hur man ska äta för att lägga på vikt sig så bra som möjligt, utan att dricka en massa Gainer o go saker.
    Jag är väger bara 64 kilo och är ändå känd som den som äter hur mkt som helst. Men med vikten händer de inte mkt:what:
    Har ni några bra tips?

    Har du svårt att äta mer än vad du gör i dagsläget så kan en idé vara att göra drinkar istället, det är ofta enklare att dricka sina kalorier än att äta dem.

    #700282
    oscarmejerhag wrote:
    jag håller inte alls med dig…..dorian sa alltid:Vill man bli grov får man inte vara rädd att lägga på lägga på sig lite fett!

    Nej, alltså har man problem med att gå upp i vikt ser jag inget problem med att lägga in nåt mål pizza o hamburgare då och då. Basen i kosten skall givetvis vara bra råvaror.

    #700283
    Jacksatan wrote:
    Nej, alltså har man problem med att gå upp i vikt ser jag inget problem med att lägga in nåt mål pizza o hamburgare då och då. Basen i kosten skall givetvis vara bra råvaror.

    Du glömde bärsen….;)

    #700284
    Peter.S wrote:
    Men lite koll på kosten kan man väl ändå ha? Det kan ju inte vara så skoj att bara slaffsa i sig en massa onödigt fett?

    Finns väl inget onödigt fett heller ? Mmmmmm hogfat……. arghhhhhhh :P

    #700285
    Peter.S wrote:
    Men lite koll på kosten kan man väl ändå ha? Det kan ju inte vara så skoj att bara slaffsa i sig en massa onödigt fett?

    Ät gärna fett men välj hellre rätt sort fett för att undvika hjärt- och kärlsjukdomar.

    #700286
    Sunnebris wrote:
    Ät gärna fett men välj hellre rätt sort fett för att undvika hjärt- och kärlsjukdomar.

    ”Rätt sorts fett” är inte bara en typ av fett utan ett balaserat intag av fettsyror från olika livsmedel. Alltså är det inga fel alls att dricka standardmjölk, tillsätta grädde i maten, fet ost och smör på mackan etc. Sålänge det finns en balans i fettintaget och dom essentiella fettsyrorna tillförs i adekvat mängd finns ingen anledning att propagera för ”rätt fett hit och fel fett dit”.
    Vet inte om jag tycker evidensen är stark nog för att rakt ut påstå att någon typ av fettsammansättning i kosten är den korrekta egentligen. Därför är alltid en variation och en balans att rekomendera.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.