Bra mellanmål efter träning

Home Forums Allmänt om gymträning Bra mellanmål efter träning

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #52157
    #127300

    Tjena nu är det såhär att jag vill ha någonting nyttigt & billigt som mellanmål haha :) Jag är 16 år gammal och har inte så värst mycket pengar så vet inte vad jag ska käka. Jag går upp runt 06:00 och äter frukost , Klockan 09:30 ungefär proteinshake och nötter ? och vid 12 lunch + nötter sen vid halv 2 ungefär lite mer nötter. Sen slutar jag skolan 3 ungefär och tränar då. Sen är jag klar vid halv 5 ungefär och jag åker buss hem då som tar cirka 1h 15 min och jag vill helst äta något efter träningen då så jag inte behöver vänta 1 h 15 min på att få i mig något efter träning. undrar vad det finns för billigt jag kan äta då ? Jag brukar köpa sånahär protein/kolhydrats bars men dem kostar ju fan 20 kr st … blir lite dyrt för min ekonomi. Jag vill inte ta något pulver heller för det tar slut för fort isf , tar ju protte pulver klockan 9. Så vill veta vad det finns för billigt jag kan äta efter tränings och under dagen , Är det bra att äta jordnötter som jag skrivit att jag gör här ? äter lite nötter ungefär var 3e timme. Skulle vara tacksam för svar !

    #127301

    Skulle även vilja veta något nyttigt och gott som man kan ersätta godiset och läsken med på helgerna :)

    #127302

    Milk Cassein pulver från mm-sports med smaken Chocolate Almond…;)
    Sweet som tusan och funkar perfekt…Mmmm

    //panos

    #127303

    Vita bönor, Makrill i tomatsås, ägg

    #127304

    Ja, jag skulle nog ta en proteinpulver + frukt eller en återhämtnings -proteinpulver rakt efter gympasset.

    Cashewnötter/solrosfrön mix 50%/50% i stället för godis är bra

    #127305
    jaafetti wrote:
    Cashewnötter/solrosfrön mix 50%/50% i stället för godis är bra

    Varför då?

    #127306
    Panos wrote:
    Milk Cassein pulver från mm-sports med smaken Chocolate Almond…;)
    Sweet som tusan och funkar perfekt…Mmmm

    //panos

    Håller med Panos. Så ser min lilla måltid ut direkt efter en träning tillsammans med en banan. Gott och mättande tills man hunnit laga mat hemma.

    #127307

    En burk kesella med kanel , billigt och bra :)

    #127308

    Standard Mjölk.

    #127309

    Kvarg är dyrt, även om du kör med Lidles. Är student, så jag förstår proböemet med att äta rätt och nyttigt med en liten budget.

    Efter träningen dricker jag oftast en proteinshake; det är billigt om det köps i storpack, och man handlar det om Allt om hälsan mässan (fick 50% off, yes!!).

    Till helgen äter jag grekisk yoghurt med en frukt, t.ex. äpple. Grekisk yoghurt innehåller inte lika mycket protein som kvarg självklart, men är billigare och godare i mitt tycke. Kryddar det hela med kanel, kanongött.

    #127310
    lillen1994 wrote:
    Skulle även vilja veta något nyttigt och gott som man kan ersätta godiset och läsken med på helgerna :)

    Blanda russin,valnötter,cashewnötter och hackad torkadfrukt i en skål..godare nyttaigare och inte lika lätt att föräta sig på som vanligt godis, Popkorn är väll en annan klassiker eller en smothie med frukt och kanke en skopa glass.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.