Bra schema ? Vill växa!

Home Forums Allmänt om gymträning Bra schema ? Vill växa!

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #78123
    #677698

    Tjena nu e de så här att ja tidigare kört en muskel grupp per dag (+- mage / underarmar) men nu kör jag efter ett annat , jag är ute efter att få större muskler och stakrare då ja vill bli stor , vill gärna gå upp i vikt som bara den.

    kan tilläga att jag e 18 , 172-3 cm och väger ca 65

    Nuvarande schema:

    Jämna veckor:
    Måndag : Bröst , framsida axlar
    Tisdag : Rygg, baksida axlar
    Onsdag : Ben, mage
    Torsdag : triceps , biceps

    Ojämna : Mer framsida axlar , och mer biceps än på jämna.

    Kör t.ex. 3 övningar ( á la 4 set) på bröst och 2-3 på framsida axlar under en jämn vecko etc. Kör också tungt, max 8(förutom mage ) reps.

    Är detta bra , dåligt ? Skriv gärna synpunkter hur ja kan ändra eller om ja ska lägga om allting .

    #677699

    Det du kan göra e att har en vilodag mellan varje pass.
    Mellrsta delen av axlarna och traps da? annars ser själva passen väl bra ut..ifall du kör axlar i biceps oftare för att de ligger efter förtås. Vilket du säkert gör.
    Man vet bara aldrig med vad vissa tänker med här på forumet, därför ja la till det.
    Det du kan gör ifall du ligger efter i baksida axlar vilket många gör, e att du kör de lite oftare.

    #677700

    Okej men jag tänkte mer på räcker de med 3 övningar på axlar , bröst osv? Och ja , ja lägger till traps då och då .

    #677701

    Jag skulle inte bry mig särskilt mkt om huruvida jag ligger efter i någon muskel, om jag inte ligger exceptionellt långt före i en annan, vilket är svårt om man väger 66kg. Jag skulle träna 3 helkroppspass/vecka, med enbart basövningar/ varianter av basövningar. Jag använder maskiner och kablar så sällan det går (undantag: vadpress och sittande rodd). Det fungerar bra för mig, så det kan väl jag personligen rekommendera till en som vill växa optimalt.

    Sen har träning många vettiga citat att hämta från Rom.

    #677702

    Men ja brukar inte köra triceps så hårt i och med att de alltid får pisk (när man kör press övningar). Så detta schema är helt okej? asså ja menar 3 övningar (4set per övning)på bröst/axlar/rygg (2 bas övningar + 1 mindre) ?

    Förr så körde 1 muskel per dag (utom armar) och då blev de kanske 4-6 övningar (med 3 set) men då va de små övningar o så.

    Mellersta axlar?

    exempel

    Kör bröst/framsida axel
    Börjar med hantlar sne bänk.
    underbröst(handikapp-bänkpress)
    Butterfly

    Sittande Hantelpress
    Hantelsving (osäker på detta namnet, tror ni förstår vad ja menar ändå)

    #677703

    Men ja menar främst på bröst , axlar och rygg. Alltså de större muskel grupperna , räcker de med 3 övningar där? (4 set) ibland kör ja bara 2 övningar biceps med typ 3 set i varje.

    Okej ska pröva ”döda” musklerna helt nångång.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.