Bränna fett & samtidigt bygga muskler?

Home Forums Allmänt om gymträning Bränna fett & samtidigt bygga muskler?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #66673
    #471445

    Hej.

    Jag är sexton år gammal, väger 85 kg och är ungeför 180 centimeter lång.

    Jag vill minska min vikt, iallafall volymen runt magen! Men samtidigt vill jag bygga muskel massa. Någon som kan tipsa mig om någonting?

    #471446

    Jag kan tipsa dig om att det blir svårt att göra båda samtidigt.
    Välj vad du vill börja med.

    #471447

    Jag vill först och främst få bort fettet.

    #471448

    är du nybörjare så kan man bli av med fett samtidigt som man lägger på sig muskler. Men har man tränat ett tag så får man välja om man vill lägga på sig muskler, eller bli av med fett.

    #471449

    Det är fullt fysiologiskt möjligt att öka i muskelmassa och förlora kroppsfett ”samtidigt”, under samma mätperiod. Det svåra ligger i att göra det i praktiken. Men det är absolut inte omöjligt. Det handlar dock inte om ”samtidigt”, samma sekund, utan en längre mätperiod. Om en person har gått upp i muskelvikt och minskat kroppsfett efter en två månader lång mät- och träningsperiod (exempel), så säger han säkert att han gjort det ”samtidigt”.

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3388251&postcount=15]

    #471450

    jag har själv gjort det så det går men med facit i hand hade jag aldrig gjort det. Satsa på fettet först eftersom det är no1 för dig. När du är nöjd med det så börjar du träna o kan då börja käka som en byggare gör. För så ska jag själv göra nu iaf.

    #471451

    Kapar tråden och ställer en följdfråga. Under deff, vad händer med musklerna under styrketräning. Blir de fastare?

    #471452

    Samma sak som vid bulk. Det stimuleras nybildning av muskelprotein.

    #471453

    Allt jag säger är..

    Du är 16, du är tonåring.. JA det går!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.