Bröst träning

Home Forums Allmänt om gymträning Bröst träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #468488

    Hejsan!

    Jag märker inte så mycket resultat på mina bröst muskler, har varit runt på internet och letat efter bra bröst övningar, det här är vad ja kört nu i några månader är det helt fel? något jag kan förbättra? Har nu också sista tiden minskat lite med bröstövningar hade förut ca 5-6 olika övningar, men fick så enormt ont i brösten i flera dagar, och det ja kör nu får ja inte specielt ont, är det negativt? växer dom inte lika bra då?

    Måndag ”bröstpasset”

    1- Bänkpress 8×4 65kg.
    2- Flies 8×4 15-20kg
    3- Dips 10×4
    4- Hantelpress 8×3 20-35kg

    #66116
    #468489

    Testa att träna bröst två ggr i veckan och kör endast 2 (max 3) övningar/pass.

    Utför du övningen korrekt?
    Får du kontakt med bröst när du kör en bröstövning?

    Utför man ex. bänkpress fel kan även axlar och tricep involveras onödigt mkt,
    vilket gör att du inte tränar brösten maximalt.

    #468490

    jag funderade på att köra bröst 2 gånger i veckan, men i och med att ja alltid fått så ont har ja bara kört 1 gång i veckan, ja får alltid pump i brösten när ja tränar och ibland får man lite ont på gymmet, jag tror jag gör något fel i bänkpressen är inte specielt duktig på den.

    #468491

    Jag tror med du gör något fel, försök öva på det med lite lättare vikter tills du kan tekniken!

    Sedan kan du höja vikten när du behärskar den och
    även börja köra 2 ggr i veckan.
    Glöm inte att vila minst 48 timmar innan nästa bröstpass.

    #468492

    Om du inte progressivt ökar vikterna eller på något annat sätt låter dina muskler adaptera sig till volym/intensitet m.m så kommer du därefter inte uppleva några resultat. Progression måste uppnås för muskeltillväxt.

    #468493

    De enda jag kör är bänk å hantelpress, och drips efter det.. 1 gång i veckan.. Mina växer å växer :) Ökar nått så in i bomben också (:

    #468494

    vissa har lättare än att få större bröstmuskler än andra, så bara träna på :)

    #468495

    hur är förhållandet mellan bröst och midja. smalare midja större bröst!?

    #468496

    Om du vill växa så tänk på att inte ligga och pressa på samma nivå hela tiden. Ligg på gränsen till att inte klara det hela tiden. Så kör jag iallafall…

    Keep it up.

    #468497

    Jag har samma problem. Gör så här då

    Måndag Triceps, rygg, axlar
    Tisdag Ben mage
    Onsdag Biceps, bröst nacke
    Torsdag vila
    Fredag triceps, rygg ,axlar
    lörda vila
    söndag biceps, bröst nacke
    När du kör tricepsen så tränar du även mkt bröst vilket gör att du, utan att överträna dem, tränbar dem 3-4 gånger i veckan.

    Det är dock inte fokuserat på bröst men många bäckar liksom?

    EDI: Självklart menar jag via dips osv-

    #468498

    Du vet att när du kör bröst så involveras triceps mycket i de flesta övningarna. Du kommer att bli övertränad så småningom med detta schema.

    Testa kör bröst 2 gånger i veckan, 1 tungt pass och ett lätt pass med flera reps så du får in den rätta tekniken. Bröst handlar väldigt mycket om teknik skulle jag säga.

    #468499

    Sen skulle jag avråda dig att köra biceps 2 gånger i veckan oxå, samt axlar då dom involveras i bröstpassen

    #468500

    Varför kör du inte ben eller mage? du vill väl inte bli citytränad efter nått år?

    #468501
    Matte91 wrote:
    Sen skulle jag avråda dig att köra biceps 2 gånger i veckan oxå, samt axlar då dom involveras i bröstpassen

    Varför inte köra biceps 2 ggr i veckan? Knappast överträning.

    Axlarna involveras mest bara om du gör fel,
    med andra ord om man har stången vid axlarna ist för brösten.
    Visst kanske dom involveras ändå, men ytterst lite om man gör rätt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.