bröstmusklerna

Home Forums Allmänt om gymträning bröstmusklerna

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #51593
    #125029

    Hej body.se är ny på forumet men behövde hjälp med ett liten problem som lyder.
    Jag har nu styrke tränat i ett år allt har funkat bra tills jag märkte för drygt en månad sen att min vänstra bröst muskel har ej format sig som det högra.
    Det är mer att vänstra bröst muskeln har blivit lite större och har fött mer massa in mot solar plexos/ i mellan båda brösten och upp mot halsen, medans det högra har börjat lägga sig mer ut mot revbenens utor sida/ under armen/ nedan för armhålan, hoppas ni förstod vad jag mena. Men vad jag vill ha sakt är vad kan jag göra för att fixa det? tack för svar och sry för min stavning.

    #125030

    Är med största sannolikhet genetiskt, vi är inte skapta helt symmetriskt mellan höger och vänster sida.

    Annars får du helt enkelt fokusera på att köra likadant, samma teknik etc, med båda händerna i pressar och flies (hantlar är att rekommendera för pressar dårå)

    Eller så bryr man sig inte och kör på tills man får så pass stora muskler att småskillnader inte märks :)

    #125031
    mysglenn wrote:
    eller så bryr man sig inte och kör på tills man får så pass stora muskler att småskillnader inte märks :)

    +2

    #125032

    är det möjligt att lägga mer prioritet på bröstens tillväxt än de övriga musklerna? I så fall hur?

    #125033
    Nya Killen wrote:
    är det möjligt att lägga mer prioritet på bröstens tillväxt än de övriga musklerna? I så fall hur?

    enkelt, träna bara bänkpress etc….

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.