Bulk och Deff

Home Forums Allmänt om gymträning Bulk och Deff

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #700621

    Innan jag började bulka och träna seriöst för cirka 6 månader sen vägde jag ca 60 kg, då hade jag tränat 3 år, men inte speciellt seriöst.

    Nu väger jag 77 och styrkan och volymen har ökat avsevärt sen jag började äta mer och träna hårdare, men visst har jag fått en hel del fett med. Jag tänkte jag skulle testa en deff ca 3-4 månader innan sommaren 08.

    Innan jag började bulka såg jag helt okej ut, 6-packet va där, man såg mina konturer helt enkelt,

    Och NU till frågan min …:P
    ”Måste” jag gå ner till 60 kilo för att se hård ut eller kan jag se hård ut vid runt 70????

    #78790
    #700622

    Upp med en bild så blir det lättare att avgöra, svårt för oss att veta hur mycket massa du ligger inne med.

    #700623

    aaa okej ska försöka fixa snart….

    #700624
    Karlssooooon wrote:
    Innan jag började bulka och träna seriöst för cirka 6 månader sen vägde jag ca 60 kg, då hade jag tränat 3 år, men inte speciellt seriöst.

    Nu väger jag 77 och styrkan och volymen har ökat avsevärt sen jag började äta mer och träna hårdare, men visst har jag fått en hel del fett med. Jag tänkte jag skulle testa en deff ca 3-4 månader innan sommaren 08.

    Innan jag började bulka såg jag helt okej ut, 6-packet va där, man såg mina konturer helt enkelt,

    Och NU till frågan min …:P
    ”Måste” jag gå ner till 60 kilo för att se hård ut eller kan jag se hård ut vid runt 70????

    Om du menar att du vill komma tillbaka till den hårdheten som du hade vid 60kg och har ökat i både styrka och volym, och väger 77kg nu, men tror att du måste gå ned till 60kg för att få fram lika mycket konturer osv?

    isf måste du mena att du gått upp 17kg i fett och inte någon muskelmassa alls?
    Om du skulle se lika hård ut när du väger 70kg som när du vägde 60kg, isf har du förmodligen gått upp 10kg i renmuskelmassa sen 7kg fett och vätska?

    Så, hur mycket fett, vätska och muskler tror du att du lagt på dig? ta sedan 77kg minus (fett/vätska)kg?

    MVH Tommy K

    #700625

    Om du nu lagt på dig 17kg och du säger att du ser resultat, då borde du även ökat i styrka och höjt vikterna. Sannolikt är därmed att en del av viktökningen är ren muskelmassa, därför är det högst osannolikt att du skulle behöva gå ner de 17kg du lagt på dig, isåfall skulle ju din bulk varit helt meningslös. För att veta hur mkt du behöver gå ner för att se hård ut kan bara besvaras som föregående talare genom att du lägger upp en bild, alt även gör en kroppsammansättningsmätning och får fram ett ungefärligt kroppsfettsprocent. Efter det kan du lägga upp tidsplan för deff för att nå det målet du har, vilket rimligtvis borde vara en lägre kroppsfettprocent när du säger att du vill se hårdare ut.

    #700626

    kan lägga upp lite bilder nu , men kommer f*n inte ihåg hur man gör

    går in på bifoga fil men, vad är URL ???

    #700627

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=16040 http://forum.body.se/showthread.php?t=16040%5D

    Håll till godo :) hoppas få se bilder snart :D

    #700628

    en bild sedan i sommras,vägde runt 70 tror jag

    lägger in mer bilder snart

    #700629

    varför vill du veta hur mycket du behöver gå ner för att det ska se ut som du vill? bara att börja deffa bort kilon tills du tycker att det ser ut så som du vill ? :)

    #700630

    ne iofs, jag deffar tills jag är nöjd, punkt slut,

    tack o hej:)

    #700631

    Tkr jag låter som ett bra initiativ :) lycka till !

    MVH Tommy K

    #700632

    Jag har kanske ställt den här frågan förr… Men jag undrar… om jag börjar köra med gainer nu en tid framåt och försöker bygga på mig lite mer vikt men fortfarande tränar hårt… kan jag sen när jag har gått upp lite.. deffa ner mig igen så konturerna kommer fram?

    #700633
    Tompa with the Audi wrote:
    Jag har kanske ställt den här frågan förr… Men jag undrar… om jag börjar köra med gainer nu en tid framåt och försöker bygga på mig lite mer vikt men fortfarande tränar hårt… kan jag sen när jag har gått upp lite.. deffa ner mig igen så konturerna kommer fram?

    :|
    Klart du kan

    #700634

    Tompa, hur tror du att alla andra bodybuilders gör ? .. är hårda hela tiden ?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.