Bygga!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70174
    #515110

    Tja alla starka :)
    Jag är så Jä”la trött på detta nu, känns som jag aldrig bygger muskler, äter bra och mycket, sover, tränar hårt och gör allt jag borde för att bygga, men knappt något händer! Tar sån tid och jag tror säkert att alla vart i detta stadie! Vill tillägga att det känns som att något ovan inte vill att jag ska träna för är jag inte sjuk är jag skadad och det suger verkligen!
    Vet ni något som skulle få upp motivationen? Någonting :D

    Ha en bra kväll! Mvh kalle :)

    #515111

    Då kan jag rekomendera den här boken den var mycket givande.
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=46741]

    #515112
    KalläN wrote:
    Tja alla starka :)
    Jag är så Jä”la trött på detta nu, känns som jag aldrig bygger muskler, äter bra och mycket, sover, tränar hårt och gör allt jag borde för att bygga, men knappt något händer! Tar sån tid och jag tror säkert att alla vart i detta stadie! Vill tillägga att det känns som att något ovan inte vill att jag ska träna för är jag inte sjuk är jag skadad och det suger verkligen!
    Vet ni något som skulle få upp motivationen? Någonting :D

    Ha en bra kväll! Mvh kalle :)

    Beror (troligtvis) på någon eller några av följande saker:
    – Du överbelastar inte musklerna tillräckligt.
    – Du tränar för ofta/sällan.
    – Du äter för lite.

    #515113

    Kolla denna sida. Här är fakta mm. Dessutom har han skrivit massa böcker som är väl värda sitt pris

    [http://www.bodyrecomposition.com/]

    #515114

    Ett tips är att om du inte redan har det, så skaffa dig en träningspartner.
    Finns inget bättre än en hårt tränanade kamrat som kan hjälpa till både mentalt att pusha samt att hjälpa med de sista repsen för att lättare uppnå överbelastning. :)

    Annars är det vanligaste felet att man inte äter tillräckligt och därmed inte ligger på kalori överskott. Pröva att räkna de kalorier du får i dig på en vanlig dag så blir du säkert förvånad över hur mycket mat det behövs för att hamna på 3-4000 kalorier eller mer.

    Hoppas det löser sig och resultaten kommer! :D

    #515115
    KalläN wrote:
    Tja alla starka :)
    Jag är så Jä”la trött på detta nu, känns som jag aldrig bygger muskler, äter bra och mycket, sover, tränar hårt och gör allt jag borde för att bygga, men knappt något händer! Tar sån tid och jag tror säkert att alla vart i detta stadie! Vill tillägga att det känns som att något ovan inte vill att jag ska träna för är jag inte sjuk är jag skadad och det suger verkligen!
    Vet ni något som skulle få upp motivationen? Någonting :D

    Ha en bra kväll! Mvh kalle :)

    Vilken tidsram talar vi om nu? Veckor? Månader?

    #515116

    Ja träningspartner eller att träna när andra i min ålder och lite äldre ger faktiskt en hel del, känns som man orkar mer då!
    Jag räknar inte kalorier men ja ser ju själv att jag lägger på mig väldigt lätt på en vecka! (dvs fett!) Jag är rätt påläst i kost och har stor koll på vad jag får i mig o så :)

    -Du överbelastar inte musklerna tillräckligt. – Jag lovar, kör 4 tunga övningar minst på varje muskelgrupp och får oftast grym pump i muskeln!

    -Du tränar för ofta / sällan – Jag kör 4 egna pass i veckan +2 gruppass som vi har på min linje i skolan, så jag kör rätt lagom skulle jag säga!

    – Du äter för lite. – Det gör jag heller inte!

    Så jag har alltså gått igenom det mesta som skulle göra att jag inte bygger muskler och kommer bara fram till att jag har dåliga gener eller något annat. Jag är inte någon spinkig kille från början, helt normal!
    Tack för Trådtipsen, ska kolla in dom :D

    #515117

    Känns som jag stått still i kanske 4 månader utseendemässigt :/

    #515118
    KalläN wrote:
    Känns som jag stått still i kanske 4 månader utseendemässigt :/

    Har du även stått stilla styrkemässigt?

    #515119

    Ja :/

    #515120
    KalläN wrote:
    -Du överbelastar inte musklerna tillräckligt. – Jag lovar, kör 4 tunga övningar minst på varje muskelgrupp och får oftast grym pump i muskeln!

    -Du tränar för ofta / sällan – Jag kör 4 egna pass i veckan +2 gruppass som vi har på min linje i skolan, så jag kör rätt lagom skulle jag säga!

    – Du äter för lite. – Det gör jag heller inte!

    Minst 4 tunga övningar kan vara en för stor träningsmängd. Pump säger nästan ingenting om muskulär överbelastning.

    Beror på hur passen ser ut. Redovisa det.

    Ökar du inte i vikt äter du för lite.

    #515121
    KalläN wrote:
    Vill tillägga att det känns som att något ovan inte vill att jag ska träna för är jag inte sjuk är jag skadad

    Jag tolkar detta som att du är sjuk oftare nu än innan du började träna,
    korrekt? Vad är det för skador du får?

    #515122

    När jag nått en platå har jag testat att köpa något kosttillskott som jag trott på, även placeboeffekten av att tro att ett tillskott gör underverk kan ge dig den knuff du behöver. Ladda ipoden med tung musik och kör!

    #515123
    umpas wrote:
    När jag nått en platå har jag testat att köpa något kosttillskott som jag trott på, även placeboeffekten av att tro att ett tillskott gör underverk kan ge dig den knuff du behöver. Ladda ipoden med tung musik och kör!

    Eller så kan man ju faktiskt göra något vettigt som att t.ex. backcykla vikterna och arbeta sig uppåt igen. Med tanke på hur många tränar, så är det en ypperlig idé.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.