Bygga muskler trots varit tjock tidigare.

Home Forums Allmänt om gymträning Bygga muskler trots varit tjock tidigare.

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66581
    #471138

    Hej

    Om man är kraftigt nerbantad så är det ju mest fettvikt man lägger på sig vid en överätning, och man behöver ju ett överskott för att bygga muskler, hur bygger man om man har varit tjock tidigare? Jag har hört att man bygger muskler även om man inte har kalorieöverskott, men att man bygger kvalite , men det tar längre tid.

    tacksam för svar

    #471139

    Äh, typ samma skit för alla som tappat ett endaste kilo fett.

    #471140
    S.I86 wrote:
    Hej

    Om man är kraftigt nerbantad så är det ju mest fettvikt man lägger på sig vid en överätning, och man behöver ju ett överskott för att bygga muskler, hur bygger man om man har varit tjock tidigare? Jag har hört att man bygger muskler även om man inte har kalorieöverskott, men att man bygger kvalite , men det tar längre tid.

    tacksam för svar

    Var inte rädd för att äta när du väl kommit igång med din träning, tränar du hårt märker du själv om du blir mycket hungrigare eller att du behöver mer energi helt enkelt. Tänk bara på att inte överdriva, jag tyckte det var svårt att känna var gränsen gick i början men det ger med sig med tiden oroa dig inte.

    Jag var själv ganska rädd för att ligga på ett kalorieöverskott i början då jag gick ner 30kg innan jag började gymma överhuvudtaget.
    Tänkte att nä jag är ett undantag jag blir ju fan tjock så fort jag rör mat.

    Men kör mycket på känsla och försök hålla dig till vanligt livsmedel(inte så mycket tillskott) i början så lär du känna din kropp och hur den svarar på mat i samband med träning.

    #471141

    Ät på och träna hårt märker du att du lägger på dig alldeldes för mycket dra ner lite på maten du behöver inte ligga på 500kcal+ för per dag för att byggamuskler. Försök att få i dig mycket protein 2g per kg och 1g fett per kg (givetvis nyttiga fetter och undviker onyttiga fetter framförallt transfetter) sedan fyller du upp resten med kolhydrater snabba kolhydrater direkt efter träning annars långsama. Va inte rädd för att äta

    #471142

    Det behöver inte vara snabba kolhydrater efter träning heller.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.