Byggare med downs syndrom

Home Forums Allmänt om gymträning Byggare med downs syndrom

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #66892
    #472382

    Tjenare
    Frugan gör en arbete om downs syndrom så jag halkade in på en länk på ett forum där nån undrade om det finns folk med downs som bygger. Nu har jag själv en liten kille med downs så det gör mej väl extra nyfiken. Finns det några (hyfsat framgångsrika) som man kan läsa om eller något liknande. Jag inser ju att det inte är några som tävlar i Mr Universe eller nåt men nån som kanske ändå har lyckats bygga bra.
    (kanske udda fråga men jag har inget vettigt att göra ikväll :whistle:)

    #472383

    Min erfarenhet är att de flesta, kanske alla, med begåvningsmässiga funktionshinder, så som tex Downs Syndrom, också har en nedsatt kroppskännedom, har en generellt sett lägre koordination, samt en lägre inre drivkraft för att företa sig saker som ”tar emot” väldigt mycket, dvs många vill ha omedelbar belöning och har svårt att vara långsiktiga i sitt tänkande.

    Dessa faktorer kan vara begränsande, men naturligtvis så är även personer med den här typen av funktionshinder egna individer med stora skillnader, och naturligtvis så kan det finnas enskilda individer med tex Downs Syndrom som lyckats bra med styrketräning eller någon annan idrott.

    #472384

    De BÄSTA vaderna jag sett EVER ( Were talking Matarazzo vader här ) sitter på en kort liten mongo babe här i Gävle!!! FREAKY!

    ZONE

    #472385
    zonecapone wrote:
    De BÄSTA vaderna jag sett EVER ( Were talking Matarazzo vader här ) sitter på en kort liten mongo babe här i Gävle!!! FREAKY!

    ZONE

    Verkligen politiskt korrekt, Zone :D

    #472386

    Människor med Downs Syndrom har bevisligen smidigare leder i kroppen, vilket antagligen kan vara fördelaktig inom styrketräning, eller andra fysiska aktiviteter. Dock så lider de flesta också av muskelslapphet, vilket troligen försvårar möjligheten till att bygga muskler på samma vilkor som en frisk människa.

    #472387
    Calle Sirén wrote:
    Verkligen politiskt korrekt, Zone :D

    Aaah c`mon jag sa ju

    BABE!
    #472388

    ahahahahhaha:D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.