Captains of Crush

Home Forums Allmänt om gymträning Captains of Crush

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #566544

    Hallå alla CoC:are..

    Jag funderar på att inhandla någon captains of crush men jag vet ej vilket nummer man skulle kunna köra.

    Det säger väl egentligen absolut ingenting men, jag kan ge lite exempel på vad jag kör på gymmet i diverse övningar, så ni iallafall får en blick i _på ett ungefär_ vart jag kanske kan ligga….

    bänk, 75kg x6 2-3set
    bicepscurl, 20kg x6 2-3set
    chins (med dragremmar, säger väl lite i guess, jag väger 85kg ungefär), 5-6st strikta max

    #71745
    #566545

    Tror 1an ligger på strax över 60kg, du kan nog stänga den 1-3 ggr kanske. Svårt att säg
    Hade varit bra om du skrev marklyft eller nånting, jag kör iaf lite tyngre än dig och stänger en RB gripper jag har som är likvärdig med 1ans CoC typ 5-10ggr, beroende på vilken hand jag använder.

    Men skippa dragremmarna om du vill ha bra grepp det är jue en början.

    Så mitt råd, köp 1an, eller hitta ett annat märke som har en som ligger runt 50kg.

    #566546

    Testa att köra lite barhold nästa gång du e på gymmet så kan iaf jag uppskatta vilken CoC du ska ha lite lättare!

    #566547

    Kollade nu, min RB är 59kg, och CoC nr1 är 63kg.
    Menmen, såg att de hade några som va lättare än CoC 1 me.

    #566548

    Varför kör du med dragremmar i chins? Orkar du inte göra dem med egen greppstyrka? I sånt fall bör du nog börja med CoC trainern. Jag köpte Trainer och #1. Kunde inte stänga #1 när jag fick dem, så jag körde trainern i 2 veckor och sen gick jag över till #1. Nu använder jag trainern för att värma upp och för att avsluta ett grepp pass, så det finns alltid användning för den även när den blivit för lätt.

    #566549
    Pisch wrote:
    Kollade nu, min RB är 59kg, och CoC nr1 är 63kg.
    Menmen, såg att de hade några som va lättare än CoC 1 me.

    Vad är 59kg i lb? Orkar inte leta! :)

    #566550

    130 lb, exakt blir de typ 58,9kg men jag tyckte jag skulle se lite coolare ut om jag avrundade uppåt där8):p

    #566551
    Insulinus wrote:
    Vad är 59kg i lb? Orkar inte leta! :)

    130

    [http://www.convertunits.com/from/lbs/to/kg]

    #566552

    Har även 160lb och 180lb, kan dock inte stänga 180n längre, måste börja på med den där skiten igen:D

    #566553

    Tycker du borde börja med #1 oavsett. Själv gjorde man rookie misstake och köpte #2 direkt och den var jag ju inte ens nära att stänga då.. Dom flesta som tränar kan inte ens stänga #1 första gången dom provar (även om man väldigt snabbt tränar upp sig).

    #566554

    Jag började med #1 för 2 månader sedan. Och kunde mycket riktigt inte stänga den under de första veckorna.
    Men sen körde jag 3×10 ”försök” typ 2-3 gånger i veckan, och nu stänger jag den iaf 5 gånger med högern. Man kan börja med att hjälpa till lite med den fria handen, eller lägga knogarna mot låret när man kör och på så vis få mer kraft.
    Har du gott om pengar kan du ju kosta på den både trainern och nr.1 !

    #566555
    OscarS wrote:
    Jag började med #1 för 2 månader sedan. Och kunde mycket riktigt inte stänga den under de första veckorna.
    Men sen körde jag 3×10 ”försök” typ 2-3 gånger i veckan, och nu stänger jag den iaf 5 gånger med högern. Man kan börja med att hjälpa till lite med den fria handen, eller lägga knogarna mot låret när man kör och på så vis få mer kraft.
    Har du gott om pengar kan du ju kosta på den både trainern och nr.1 !

    Tycker inte man borde hjälpa till med den fria handen. När man väl har stängt den är holds riktigt bra tycker jag, det var så jag lyckades få dom 2 sista mm på coc #2 (genom holds på coc #1 alltså)

    #566556
    samutown wrote:
    Tycker inte man borde hjälpa till med den fria handen. När man väl har stängt den är holds riktigt bra tycker jag, det var så jag lyckades få dom 2 sista mm på coc #2 (genom holds på coc #1 alltså)

    Jag syftade enbart på att man kan hjälpa till innan man klarar av att stänga den helt. =)

    #566557
    kalkborste wrote:
    Varför kör du med dragremmar i chins? Orkar du inte göra dem med egen greppstyrka? I sånt fall bör du nog börja med CoC trainern. Jag köpte Trainer och #1. Kunde inte stänga #1 när jag fick dem, så jag körde trainern i 2 veckor och sen gick jag över till #1. Nu använder jag trainern för att värma upp och för att avsluta ett grepp pass, så det finns alltid användning för den även när den blivit för lätt.

    Jag klarar att köra utan dragremmar, men jag känner helt klart att det är greppet som släpper undan för undan före latsen är slut

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.