Chestquestion?

Home Forums Allmänt om gymträning Chestquestion?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #79244
    #708470

    bröst på måndag, med bänk, hantlar o cable,

    sen på torsdag blir det armar, då kör jag bland annat smala dips och smal bänk.

    När jag kör det, hur mycket aktiveras bröstmusklerna, jag känner ju av det i brösten. Men hur påverkar det brösten, blir det nästan som bröstträning 2 ggr i veckan?

    Eller hur verkar d………..

    #708471

    ingen fara, muskler återhämtar sig efter 24-48h

    #708472
    Thaiboxarn wrote:
    ingen fara, muskler återhämtar sig efter 24-48h

    Vad baserar du det uttalandet på? Du förväxlar inte saken med att proteinsyntesen är uppreglerad den tiden efter ett styrketräningspass? Det betyder inte att återhämtningen är fullständig efter den tiden.

    #708473

    Och jag håller med Thaiboxarn om att det knappast är ngn fara att köra smalbänk och smala dips 3 dagar efter bröstträning.

    #708474
    Karlssooooon wrote:
    bröst på måndag, med bänk, hantlar o cable,

    sen på torsdag blir det armar, då kör jag bland annat smala dips och smal bänk.

    När jag kör det, hur mycket aktiveras bröstmusklerna, jag känner ju av det i brösten. Men hur påverkar det brösten, blir det nästan som bröstträning 2 ggr i veckan?

    Eller hur verkar d………..

    har lite samma dilema jag också…..jag kör 4 dagars split…dagarna varierar….tränar bröst, rygg, axlar o armar i följande ordning (för tillfälle)

    Ax, Rygg, Brö, Arm …vilan (1 eller 2 dag) slänger jag där emmelan någonstans…

    jag splitar altid bröst o axlar så att jag har en annan muskelgrupp emellan minst 2-3 dagars vila mellan dessa….samtidigt försöker jag ta 2 dagars vila mellan bröst o armar men eftersom schema och dagar varierar så händer det att jag efter 2 dagars vila har bröst o armar 2 dagar i följd….och då blir jag lite försiktig där med smalbänk eller armar överhuvudtaget dagen efter bröst….
    men hur än jag gör så blir det ”inte rätt”…..

    Brö, Rygg, Ax, Arm……om det faller 2 dagar i följd blir Arm, Brö….

    Rygg, Brö, Arm, Ax

    Rygg,Ax, Arm, Brö

    hur som helst så har jag valt den här

    Ax, Rygg, Brö, Arm…..för jag har upptäckt att det är bättre att köra armar dagen efter bröst än tvärtom….de dagarna då det blir så att jag tränar de 2 dagar i följd……

    #708475

    Det är ju främst CNS som kan behöva längre vilo-tid om man kör totallt slut på kroppen, annars ser jag inga problem alls att köra smalbänk/dips 3 dagar efter bröstträningen. Så vad rekomenderar du då Grub ? Han kan alltså inte köra smalbänk och dips 3 dagar efter ???

    #708476
    Karlssooooon wrote:
    bröst på måndag, med bänk, hantlar o cable,

    sen på torsdag blir det armar, då kör jag bland annat smala dips och smal bänk.

    När jag kör det, hur mycket aktiveras bröstmusklerna, jag känner ju av det i brösten. Men hur påverkar det brösten, blir det nästan som bröstträning 2 ggr i veckan?

    Eller hur verkar d………..

    Kör bröst och triceps på samma pass istället, det gör jag

    #708477
    adde 75 wrote:
    har lite samma dilema jag också…..jag kör 4 dagars split…dagarna varierar….tränar bröst, rygg, axlar o armar i följande ordning (för tillfälle)

    Ax, Rygg, Brö, Arm …vilan (1 eller 2 dag) slänger jag där emmelan någonstans…

    jag splitar altid bröst o axlar så att jag har en annan muskelgrupp emellan minst 2-3 dagars vila mellan dessa….samtidigt försöker jag ta 2 dagars vila mellan bröst o armar men eftersom schema och dagar varierar så händer det att jag efter 2 dagars vila har bröst o armar 2 dagar i följd….och då blir jag lite försiktig där med smalbänk eller armar överhuvudtaget dagen efter bröst….
    men hur än jag gör så blir det ”inte rätt”…..

    Brö, Rygg, Ax, Arm……om det faller 2 dagar i följd blir Arm, Brö….

    Rygg, Brö, Arm, Ax

    Rygg,Ax, Arm, Brö

    hur som helst så har jag valt den här

    Ax, Rygg, Brö, Arm…..för jag har upptäckt att det är bättre att köra armar dagen efter bröst än tvärtom….de dagarna då det blir så att jag tränar de 2 dagar i följd……

    Vilken dag tränar du ben på? :)

    #708478

    Ingen aning om vad som återhämtas efter hur lång tid. Men för mig funkar det bra att träna bröst 2 (två) dagar efter att jag tränat bröst. En annan övning bara, och jag ökar fint. Men självklart, alla är olika och vissa behöver såklart längre återhämtning, men det finns inga omöjligheter att ”bara” ha 3 dagars återhämtning mellan 2 relaterade muskelgrupper, som triceps och bröst i detta fallet.
    Och sen som svar på frågan, jag tycker bröst kopplas in mycket i dips t.ex., men jag tycker inte det spelar så stor roll om man är piggelin i kroppen.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.