Deff TrÄning?

Home Forums Allmänt om gymträning Deff TrÄning?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #79428
    #709581

    Många säger sig träna tungt för att förhindra tappad styrka, och en del påstår även att de tränar tungt för att förhindra förlorad muskelmassa. Hur pass vetenskapligt belagt det där verkligen är har inte jag den blekaste om.

    #709582

    kör på som vanligt! Det vill säga; träna för att försöka bygga så mkt som möjligt.

    #709583

    Försöker ju köra så tungt som jag orkar och ligga kvar på 6-8rep per set. Men man blir ju mkt tröttare och känner att jag vill vila längre mellan seten inna muskeln är redo igen. Detta gör ju att passen blir längre, dvs från 50-70min blir uppåt 70-90min.

    I vanliga fall kör jag 3set/övning och fem övningar muskel och kör en muskelgrupp/pass, förutom mage menmen.

    Har dilemmat att passen blir för långa i jämförelse mot att inte orka igenom övningar. Hur ska man se på detta? Blir det plus min noll iom den ökade vilan mellan seten? Ska jag ta bort en övning/pass eller sänka vikten för at minska viltiden mellan seten?

    #709584

    Personligen tycker jag att man kan fortsätta köra tung träning(4-6reps) men att man minskar antal set. Om jag normalt kör 6set bänkpress kanske jag kör 4under deff. Man har helt enkelt inte lika mkt energi att ta ut sig, och därför kan man inte träna lite mkt och intensivt som när man äter mer.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.