Efter ett långt och tufft år!

Home Forums Allmänt om gymträning Efter ett långt och tufft år!

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #56871
    #282031

    Ja som sagt, detta år har varit ett hårt och jobbigt år. Så träningen har inte ens varit 1 gång på gymmet. En far som gick bort före min student i maj i fjol + en mamma som blev alkolist i 10 månader. så ni förstår

    Gått upp en del kilon, och nu söker jag motvationen för att sätta igång och komma i toppform.

    Så min största fråga är, har ni några tipps eller knep för att komma igång igen? Få tillbaka suget för träningen?

    Jag skulle bli överlycklig om ni kunde hjälpa mig.

    #282032

    Försök hitta en träningspartner med samma motivation att börja träna, när man väl kommit igång rullar det ofta på bra :)!

    #282033

    Alternativt glo massa motivations videor på youtube, lägg in lite favorit musik i mp3n och rulla iväg till gymmet. :)

    #282034

    Sätt upp ett realistiskt mål. Vart vill du komma och hur mycket är du beredd att offra för det. Börja lagom. Sätt ut fasta punkter med träning som du helt enkelt ska utföra. Sedan ökar du därifrån. Börja med att skriva upp varje pass och pressa dig för att öka varje pass.

    Sköter du kosten och tränar hårt så kommer resultaten som ett brev på posten, och resultat motiverar mer än allt annat!

    Tråkigt att höra om all skit du har varit med om. Jag beklagar verkligen. Låt gymmet vara en frizon där du bara stänger in dig i dig själv och fokuserar på vikterna, musklerna och att ta ut dig! Kan vara riktigt skön rehabilitering från jobbiga situationer också.

    Kommer ev. upp till Sundsvall i slutet av Maj. Ska vi kanske köra igång dig då? :) Köra något pass?

    #282035

    Jag beklagar verkligen.
    Som Gustaf skriver så måste du vara beredd på att offra för ditt mål som du sätter upp, du måste våga misslyckas. Om du inte misslyckas och lär dig av det misslyckandet, så kommer du inte någonstans.
    Varje mål som du äter, varje pass som du tränar, varenda timma som du sover ska vara ett plus i din träning.
    Försök hitta en träningspartner som har ungefär samma mål som dig, eller iallafall är lika träningssugen som dig.

    Lycka till!

    #282036

    tack för svaren.

    Gustaf Lindberg wrote:
    Sätt upp ett realistiskt mål. Vart vill du komma och hur mycket är du beredd att offra för det. Börja lagom. Sätt ut fasta punkter med träning som du helt enkelt ska utföra. Sedan ökar du därifrån. Börja med att skriva upp varje pass och pressa dig för att öka varje pass.

    Sköter du kosten och tränar hårt så kommer resultaten som ett brev på posten, och resultat motiverar mer än allt annat!

    Tråkigt att höra om all skit du har varit med om. Jag beklagar verkligen. Låt gymmet vara en frizon där du bara stänger in dig i dig själv och fokuserar på vikterna, musklerna och att ta ut dig! Kan vara riktigt skön rehabilitering från jobbiga situationer också.

    Kommer ev. upp till Sundsvall i slutet av Maj. Ska vi kanske köra igång dig då? :) Köra något pass?

    Helt klart ska vi köra igång då. Måste bara smygstarta först! =)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.