För mycket träning ? (överträning) ?

Home Forums Allmänt om gymträning För mycket träning ? (överträning) ?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #98782
    #1068934

    textTjena , jag tränar med en polare just nu och vårat schema ser ut såhär :

    Måndag: bröst biceps

    tisdag: axlar triceps

    onsdag: Rygg

    torsdag: Mage och baksida axlar

    fredag: Ben och vader

    lördag vila

    söndag : rygg

    och sen fortsätter vi såhär hela tiden. Jag undra om det är för mycket träning ? rygg kör vi 2 gånger i veckan för det är en rolig muskel och det finns så många olika övningar så vi kör olika övningar varje gång. Marklyft kör vi alltid på onsdagarna dock , Men just nu så känns det helt ok och vi har kört såhär i 3 veckor , men kan det bli för mycket ? eller ska vi bara fortsätta köra på om det känns bra ? vi är båda 18 år gammla och har tränat sen vi är 15 ungefär med lite uppehåll hit och dit men nu kör vi på varje vecka , vi brukar även träna i ca 5 veckor sen vilar vi 1 vecka sen fortsätter vi igen. Känns helt okej faktiskt annorlunda men bra ! vad tycker ni ?

    #1069352

    Mitt spontana råd är att skippa ryggen på Lördag. Man ska inte träna en muskel oftare bara för att det är kul.

    Jag hade också slagit ihop Mage/baksida axlar med Ben, vader, till ett pass och kört det på fredagen. Helgen vila. Du växer när du vilar, inte när du tränar.

    #1069442

    Vet inte om det är för mycket, det är ju från människa till människa men jag skulle säga att det är för mycket om ni kör supertunga superset typ och har ett slitsammt jobb….

    Sen saknar ni traps, nacke, underarmar?

    #1070396

    Om ni utvecklas, blir starkare och större tror jag inte det är nåt fel med att köra den volymen ni använder. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.