förkylning

Home Forums Allmänt om gymträning förkylning

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #55144
    #140438

    Hejsan!

    Vad tycker ni om att vara sjuk och träna? Självklart borde man vila när man känner sig jättedålig och träna när man är frisk – men var går gränsen? Någon som har något smart att säga?

    #140439

    Gränsen är nådd och passerad om man tränar med infektion i kroppen..
    utöver det får man ju använda sunda förnuftet tycker jag. Själv kan jag träna om jag har en lättare förkylning men roligt är det ju inte och presterar bra är det sällan jag gör vid dessa tillfällen…

    #140440

    Personligen skulle jag träna med en lätt förkylning, en lätt förkylning för mig är lite snuva.
    Feber, huvudvärk, magsjuka etc vore uteslutet. =p
    Jag har inte varit sjuk sedan mitten av mitt sista år på gymnasiet, snart 4 år. Stenhårda grabbar har stenhårt immunförsvar som vi brukar säga. :P 8)
    Min åsikt är att folk generellt känner och tänker för mycket. Sjukdom är en illusion, ignorera så går det över. ;D
    Har en polare som är världsmästare på området, får han lite ont i huvudet så tror han att han har migrän, har han en halv grad feber så är det nästan så att telefonen till vårdcentralen går igång.
    Lite OT här men. Mina 2 första rader är ju on! :up:

    #140441

    [http://www4.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_152461/scope_0/ImageVaultHandler.aspx]

    Där har du nog ditt svar :)

    #140442
    Dynan wrote:
    Stenhårda grabbar har stenhårt immunförsvar som vi brukar säga. :P 8)

    Själv är jag lite mer av en klen tjej, är förkyld nu… Men du har absolut rätt: ibland sitter det bara i huvudet. Man känner sig hängig och tror att man är sjuk men tränar ändå och så känner man sig bra igen.

    Eloldinion: Väldigt bra länk!

    #140443
    La Di wrote:
    Hejsan!

    Vad tycker ni om att vara sjuk och träna? Självklart borde man vila när man känner sig jättedålig och träna när man är frisk – men var går gränsen? Någon som har något smart att säga?

    Att vara sjuk och träna är nog inte jätte smart. Men att vara lite snuvig är inte att vara sjuk enligt mig. Man säger att man inte skall träna med ont i halsen/feber. Så gränsen går där du känner att du inte orkar träna. Det går jag iallafall på.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.