Fråga – Resultat

Home Forums Allmänt om gymträning Fråga – Resultat

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71157
    #552513

    Hej!

    Undrar vilken av dessa två skulle ge mig bäst muskel volym:

    Alt.1 3-4 veckor 6-8 reps –> därefter 1-2 veckor 4-5 reps –> sen tillbaka till 3-4 vekor 6-8 reps.

    Alt.2 3-4 veckor 4-6 reps –> därefter 1-2 veckor 6-8 reps –> sen tillbaka igen till 3-4 veckor 4-6 reps.

    Skulle det vara bättre att efter man har kört andra gången med 3-4 veckor (6-8, 4-6 reps –> 4-5 reps,6-8 reps –> 6-8, 4-6 reps –> 10-12 reps. ) byta till en vecka 10-12 reps?

    Tacksam för svar

    #552514

    Svårt att svara på då det beror på din genetik vad/hur din kropp reagerar på olika typer av träning. Det bästa svaret finner Du genom att testa Dig fram. Prova båda och sen ser Du……….var inte rädd för att prova flera varianter också!

    #552515

    Tack bffen, på hur många set skulle jag ligga på ? ska jag variera seten med hur många reps jag kör? Tex ? :D

    #552516

    Cro Cop,
    det är så svårt att svara på det, det beror på din genetik och vad du trivs med.
    Personligen föredrar jag 4-8 reps på de flesta övningar. En viss cykling av repetitioner kan vara bra, men jag föredrar att successivt öka vikterna och bibehålla antal set, går på känsla.
    Testa dig fram och se vad som känns bäst, det ska vara kul att träna… det är då det blir bäst i längden.

    #552517
    Mr Green wrote:
    Lär dig att sköta maten så kommer resultaten! Set reps spelar mindre roll. Jag tror jag kan träffa och få slut på en muskel bättre på ett set än du kan på 5 men det spelar mindre roll om vi äter detsamma. Äter jag !00% får jag bättre tillväxt med ett set. Garanterat

    Varför allt ditt jävla tjat om mat nu då? Lärde du dig något idag eller?
    Förövrigt har han inte ens pratat om sin kost någonting. Får trollkänsla av dig..

    #552518

    Om volym är ditt huvudmål med träningen så bör du ha 9-12 repetitioner per set som utgångspunkt. Variera detta med ett par veckors fokus på styrka, 1-5 reps per set.

    Här kan du läsa om de olika typerna av muskelfibrer och hur de fungerar:

    [http://www.criticalbench.com/muscle-fiber-type.htm]

    #552519
    Mr Green wrote:
    Lär dig att sköta maten så kommer resultaten! Set reps spelar mindre roll. Jag tror jag kan träffa och få slut på en muskel bättre på ett set än du kan på 5 men det spelar mindre roll om vi äter detsamma. Äter jag !00% får jag bättre tillväxt med ett set. Garanterat

    Men snälla nån, läs på litegrann innan du börjar häva ur dig massa strunt.

    #552520
    Mr Green wrote:
    Har du pundat eller? Antar att jag lärde mig detta innan du var född eller 1988. Fan vad jag hatar troll som du. Du kommer sitta 50 år gammal skriva här och böna om träningstips med 27 cm om överarmen på höger och 25 på vänster och inte fatta det var kosten det hängde på.

    Man kan ju undra vem det är som inte har förståt sig på kost förens nu…

    #552521
    Mr Green wrote:
    De som kan gör det. De som inte kan undervisar

    Men du både kan och undervisar ju?

    #552522
    Cro Cop wrote:
    Tack bffen, på hur många set skulle jag ligga på ? ska jag variera seten med hur många reps jag kör? Tex ? :D

    Jag råder Dig att ju högre reps Du har desto lägre set antal och mindre vila mellan seten. Vid lågrep, flera set och längre vila då Du anstränger mer hela systemet.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.