Frågor ang gymträning för tjej

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor ang gymträning för tjej

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #104489
    #1080477

    Hej, jag är en tjej på tjugo år som undrar lite ang gymträning.

    Hur bör jag träna för att inte lägga på mig allt för mycket muskler? Jag kollar mycket på träningsvideor och har märkt att de tjejer som kör fler rep på lägre vikter har ”lagom” muskelmassa medans de som kör tyngre vikter och färre reps verkar ha mer muskelmassa?(lite för mycket för min smak) Har vikterna och reps med saken att göra?

    Jag kör mycket löpträning, vilket jag vet bryter ner muskler, därför kanske jag inte behöver vara orolig för att få för mycket muskler när jag nu ska börja gymma?

    Mvh Elina

    #1080479

    Hur mycket är lagom mycket? Kan du länka till en bild som visar vad som är lagom och vad du tycker är för mycket?
    Jag är nämligen ganska miljöskadad när det kommer till vad som är mycket eller lite muskler. :)

    #1080480
    #1080481

    Ok.
    I mina ögon har ju inte den tjejen några muskler alls i stort sätt. Inga axlar, inga armar, benen ser man dock inte. Hon har lite lägre kroppsfettprocent än ”normalt” för man ser en antydan till magrutor. Men mycket mer är där inte.

    Nu vet jag ju inte ditt utgångsläge, men vill du få den fysiken så behöver du inte träna speciellt hårt på gymmet.
    Däremot betyder inte det att du inte skall köra på med tyngre vikter. För en stark kropp är alltid bra att ha.

    Löpning bryter inte ner muskler förresten. :)

    Här finns bra scheman: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

    #1080483

    Tack för svaret! :)

    Jag vill i stort sett bli starkt med en glimt av muskler och ha en fit kropp. Mitt största problem är nog egentligen kroppsfettet..

    Men för att bli stark ska jag då köra med tyngre vikter?

    #1080491

    Ja, det tycker jag.
    Det finns en vaneföreställning bland många kvinnor att man kommer att bli så enormt stor om man kör lite tyngre på gymmet och så är det inte.
    Bygg upp dig först, och dieta sen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.