Friskis och svettis gym

Home Forums Allmänt om gymträning Friskis och svettis gym

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #667541

    Hej där ute!
    Har bara en liten och enkel fråga till er
    som tränar på någon av friskis och svettis lokaler
    här ute i landet :)
    Nämligen så att det ska öppnas ett i lilla övik och jag är bara
    nyfiken och veta vad andra tycker och tänker.

    Är dessa gym välutrustade med böjrack,
    hantlar större än 30kg osv?
    Ni får gärna posta bilder om ni har några :)
    Tack på förhand!

    #77554
    #667542

    44kg väger de största hantlarna. Precis all utrustning är ny och fräsch. Mycket med gummihandtag. Borås är staden jag talar om.

    #667543

    Friskis i Östersund e nyrenoverat o toppfräscht. Dock LITE klent med fria vikter, annars toppen. :emo-thumb
    Fast just nu så tränar jag på ett ganska så sunkit friskis på Kungsholmen..

    #667544

    Friskis i Orminge är riktigt bra. Nya frächa maskiner, hantlar upp till 50kg, Gott om bänkar o skivstänger. Personalen lyssnar tillomed på ens önskemål. Hoppas snart att få dit ett power rack så man kan köra kronlyft.

    #667545

    Tack så grymt mycket för svaren :)
    Får nog fara dit när dom öppnat och kika lite.
    Och finns det någon därute med bilder så posta gärna :)

    #667546

    Friskis i Ytterby är trevligt med hantlar upp till 50kg. Ibland kan det bli lite trångt i friviktsrummet men jag gillar stället och personalen är trevlig.

    #667547

    Friskis i Kungsbacka är sjukt fräscht. Har bara kört där några ggr men har för mig att tyngsta hantel låg på 40 nånting. Fanns t.om marklyft podium, det var jag förvånad över.
    Å andra sidan tar man friskis i uddevalla så är tyngsta hanteln typ 36 tror jag och det finns inget böjrack, bara smith. Så det beror väl på hur mycket de vill satsa.

    #667548

    Friskis är inte direkt något Hard core-gym, så du kommer inte hitta hantlar över 40 ex. Finns väldigt begränsat antal stänger, hyfsat med viktskivor, men inte optimalt enligt mig. Själv har jag börjat träna på ett styrkelyftar-gym då det både är billigare och bättre.

    Edit; Det är Friskis i Falun bör tilläggas.

    #667549

    Friskis i Kristianstad har allt man kan önska och lite till: Kettlebells, marklyfts mattor, Banböjsställningar, hantlar, maskiner… you name it!

    #667550

    Det låter lovande!
    Dock älskar jag hardcoregym men
    finns det ett böjrack så måste jag börja
    fundera över ett byte :)

    Tack för svaren Btw!

    #667551

    Friskis i jkpg har totalt 7 stänger, powerrack, 4 smith-maskiner, mycket vikter och hantlar upp till 52.5 kg!

    Bra gym helt enkelt!

    #667552

    Mm det i jkpg är riktigt nice faktiskt. Tjejen bor där så jag ska till friskis där på måndag :D

    #667553
    David Näslund wrote:
    Det låter lovande!
    Dock älskar jag hardcoregym men
    finns det ett böjrack så måste jag börja
    fundera över ett byte :)

    Tack för svaren Btw!

    Menar du en cage typ eller ett maxrack när du säger böjrack? Eller kan du posta en bild?

    #667554

    Friskis i Sundsvall är riktigt bra valuta för pengarna, saknar några få grejer men annars är det kanon.

    De har två ”kompletta” hantelracks det ena från 1kg-38kg det andra från 12kg-50kg.

    Två racks för skivstång m bänk samt två smithmaskiner, bra skivstångsrack (fasta stänger) 10kg-32kg

    Synd att de bara har en EZ-stång….hatar det. Sen saknar de bänk m. rullar för omvänd bänkpress.

    Annars fullgott för en billig peng.

    Heh, såg att någon nämnde friskis i östersund, nyrenoverat osv har tränat där ett par ggr, det första man möts av är såna här jävla;) ”multimaskiner” där man kan sitta vänd åt sju olika håll och ställa allt i fjorton olika vinklar, man blir mörkrädd. De tar f.ö upp 70% av gymmet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.