Fundersam på mitt träningsupplägg

Home Forums Allmänt om gymträning Fundersam på mitt träningsupplägg

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #49670
    #119764

    Hej!
    Är en kille/gubbe på 42 som nu har tränat styrketräning sen i juli. Jag har kört 3ggr i veckan med ett helkroppspass, men har nu bytt till ett 2 splittdär jag kör med 10-15*3.Så nu tränar jag 4dgr i veckan, då jag vill bli lite starkare o större.
    Men när man läser runt på bloggar o forum så blir jag osäker på om det är så smart. Verkar som det finns risk för överträning. Så även om jag tycker att det känns ok så tänkte jag kolla vad ni ”gamla” rävar på forumet säger om det hela. Även om man inte är 20 längre, så borde man ju kunna bygga en del i alla fall.

    1: Mån, Fre
    =========
    Axlar
    Bröst
    Triceps
    Mage

    2: Ons, Lör
    =========
    Ben
    Rygg
    Biceps
    Mage

    #119765

    Varje muskelgrupp två gånger per vecka funkar fint, pröva sänk repsen mellan 6-10 är mitt tips.

    #119766
    Gobben wrote:
    Hej!
    Är en kille/gubbe på 42 som nu har tränat styrketräning sen i juli. Jag har kört 3ggr i veckan med ett helkroppspass, men har nu bytt till ett 2 splittdär jag kör med 10-15*3.Så nu tränar jag 4dgr i veckan, då jag vill bli lite starkare o större.
    Men när man läser runt på bloggar o forum så blir jag osäker på om det är så smart. Verkar som det finns risk för överträning. Så även om jag tycker att det känns ok så tänkte jag kolla vad ni ”gamla” rävar på forumet säger om det hela. Även om man inte är 20 längre, så borde man ju kunna bygga en del i alla fall.

    1: Mån, Fre
    =========
    Axlar
    Bröst
    Triceps
    Mage

    2: Ons, Lör
    =========
    Ben
    Rygg
    Biceps
    Mage

    Håller med Albin går fin fint att köra varje muskel två gånger i veckan men sänk repsen lite och kör på med basövningar Knäböj,Marklyft,Bänkpress,Militärpress,Skivstångsrodd etc.

    #119767

    Då testar jag att köra max 10 ikväll. Kan ju vara kul o få lyfta lite tyngre o känna sig stark ;) Så får vi se om jag växer snabbare, men får väl det låta gå några veckor innan jag återkommer om det.

    #119768

    Hej Gobben,

    Jag är 47 år, började träna för 3 år sedan. Haft en fantastisk utveckling, både i styrka och form. Visst har vi inte 20-ringarnas hormoner, men det går att åstadkomma väldigt mycket ändå. Jag kör 3 dagar i veckan, uppdelat i ett presspass och ett dragpass. Fokus på knäböj, bänkpress, militärpress, chins och marklyft.

    Lycka till!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.