Funktionell styrka.

Home Forums Allmänt om gymträning Funktionell styrka.

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #106530
    #1083008

    Hej! Jag har satt som mål att gå en match i thaiboxning och klara av att springa 5km.

    Idag tränar jag enligt ett tredagarsscehma.

    Dag 1 Överkropp: 3x8Latsdrag/Chins, 3×8 Bänkpress, 3×8 Rodd, 3×10 Militärpress,3×10 Bicep curls, 3×10 dips. Avrundar med 3xMax antal armhävningar.
    Dag 2 Underkropp 3×8 Marklyft, 3×8 Knäböj, 3×8 Utfallssteg, 3×10 Enbenshöftlyft, 3×10 vadpress, 3xMax Rygglyft.
    Dag 3 Löpning. Otroligt dålig form så blir inte särskilt hårt. Ofta intervaller med jogga 3-4min vila 1-2min.

    Tisdagar, torsdagar och lördagar är det utöver detta Thaiboxningsträning.

    Det jag undrar över är, för allt jag får höra är att jag inte ska glömma att vila, hur lite vila kan jag komma undan med och hur kan jag lägga upp träningen för att vila så lite som möjligt?
    Jag skulle vilja lägga till en eller två övningar fokuserad på mage/sida av magen men jag gillar inte att jobba med små rörelser. Vad finns det för alternativ som skulle passa bra in? Funderar på att antingen lägga den på mitt underkroppspass eller bara ersätta biceps curlsen.
    Sen vill jag utöka mina löpningspass, går det bra att springa de dagarna jag styrketränar? Jag hör och läser ofta att man ska undvika det.

    Alla råd angående mina träningspass, mitt schema o.s.v. är välkomna!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.