Grymt svag, ska ge mig på att bygga muskler!

Home Forums Allmänt om gymträning Grymt svag, ska ge mig på att bygga muskler!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #66031
    #466139

    Hejsan. Är ganska säker på att det finns nybörjartrådar här redan, men jag vill ha en mer personlig tråd då jag är svagare än dom flesta, detta pågrund av lättare anorexia för några år sedan och dålig viktökning sen födseln, plus astma.

    Det är som så att jag är som sagt väldigt svag, är trött på detta. plus att jag är smal och vill ha muskler. Vill inte bli Arnold Jr. utan mitt mål är någonting i den här stilen[img=http://tallteacher.files.wordpress.com/2008/09/christian_bale.jpg]Jag är mest sugen på bröst och armar och en robust mage, inte någon sånn där ful mage som fjortiskillarna kör på!

    Hade tänkt käka nån form av proteinpulver kombinerat med regelbunden träning och mycket strikt kost. Om ni har mer tips på maximal styrkeökning så säg gärna till.

    Och sen undrar jag, ska man pressa till max? (lyfta så tungt man kan) eller köra 2-3 kg lättare än vad man egentligen kan? har nämligen hört olika.

    Alla tips är välkomna, sätt gärna ihop en bra kost också som funkar på ungdomskontot! Sådant jag tänkt mig att jag ska äta är väl kött, grönsaker, potatis, fisk, pasta, dricka mjölk och käka dom klassiska bananerna. är detta nog? eller har jag fått helt fel uppfattning?

    Som sagt, kom med tips. Det är därför jag skriver här:) Tack på förhand, hoppas också nu inte att någon moderator anser att jag skapat en tråd som redan finns. ber om ursäkt isåfall.
    Mvh/Jonas

    Just ja! jag mäter 29,5 i omkrets på armen! vad bör jag sträva efter tro?

    #466140

    Allt jag kan säga är lycka till! Ät som en gris, slit som en oxe, sov som en åsna så kommer du lägga på dig muskler.

    Som nybörjare har man en tendens att lägga på sig muskler oavsett hur överjävligt dåligt man tränar, se det som en bonus, för du blir inte proffs på ett år.
    Läs på om övningar, fråga gärna gymrävar nere på gymmet. De gamla stofilerna får alltid en sentimental tår i ögat och vill mer än gärna hjälpa nykomlingar (de fullkomligt älskar när de får visa att det är dem som är kungar!).

    Quote:
    Och sen undrar jag, ska man pressa till max? (lyfta så tungt man kan) eller köra 2-3 kg lättare än vad man egentligen kan? har nämligen hört olika.

    Att köra 1 repetition (så tungt man kan) är ju inte så ballt :D. Sträva efter att köra runt 6-12 reps (mer om du värmer upp).
    Du kan anse att om du klarar 12 reps så är vikten rätt lätt, 6 reps så är vikten rätt tung.

    Som nybörjare har du ju inte heller koll på utförandet, så kör hellre strikt och med schysst utförande(fråga stofilerna, den 20åriga inhyrda PTn från Manpower vet inte vad han snackar om) på kanske lite högre reps så du får in övningen hellre än att du pressar hawaiisvingar på 4 reps och tycker du är megastark.

    Angående kosten kan jag väl bara säga att du inte behöver övertänka skiten, ät riktig mat, hur tråkigt det än låter så är det bara överdrivet att dalta med vinnarformler i början av sin träningskarriär. Du kommer att bygga muskler ändå. Men käka gärna protein du om du känner att du inte får i dig tillräckligt mycket från maten.

    Quote:
    ASådant jag tänkt mig att jag ska äta är väl kött, grönsaker, potatis, fisk, pasta, dricka mjölk och käka dom klassiska bananerna. är detta nog? eller har jag fått helt fel uppfattning?

    Väldigt bra tänkt, ät bara så du får i dig mer än vad du gör av med.

    Kreatin kan väl vara okej också, jag fick någon slags effekt när jag var ny iallafall, kanske var psuedo.. En del känner inte så mycket. Men i överlag behöver du inte tänka på kosttillskott. Det är mest till för de som är ute efter psuedoeffekter p.g.a. bristande motivation.

    Quote:
    Just ja! jag mäter 29,5 i omkrets på armen! vad bör jag sträva efter tro

    63,2

    Hoppas något av mitt dravel hjälpte dig!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.