Gym i Göteborg

Home Forums Allmänt om gymträning Gym i Göteborg

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #537139

    Flyttar ner till Göteborg inom kort och vilket gym är att rekommendera 8) ?MVH

    #70428
    #537140

    I vilken del av stan ska du bo?

    #537141

    Vasastan

    #537142

    Då har du nära till flera bra gym. Exhale på Kungshöjd, Fysiken på Gibraltargatan, Life i Majorna. Det är gym med lite större hantlar.

    #537143

    Enkelt val – Exhale!

    #537144
    hejsvejs55 wrote:
    Enklaste valet (bor 5 min ifrån vasastan med gångpromenad)
    Sats gym i Landala som ligger bara 5 minuter uppförsbacke från Vasa.

    Grym service, alltid roliga tävlingar, erbjudanden etc, och en riktigt fräsch anläggning med tillgång till mycket! Dessutom får man ett Valhalla sim årskort för att simma vid köp på sats.
    Fett värt då det bara ligger 15 min ifrån med spårvagn.

    Kan varmt rekomendera sats, provträna där vetja så fåru se :)
    Positiva människor där uppe :)

    Sats brukar ofta vara snåla med hantlar, stänger och fria vikter.
    Men kanske inte det gymmet?
    Tycker det är så tråkigt att många stora kedjor valt bort byggare och styrkelyftare. Finns väl plats för alla på gymmen.

    #537145

    Vem fan går till SATS om man vill träna, seriöst? Enda anledningen skulle vara tjejerna där.

    #537146

    Ja Sportlife är också ett alternativ, särskilt på Hisingen.
    Där får du dessutom bonusen att kunna köra ett pass med mig nån gång (väl värt mödan ;)).

    #537147
    Flessa wrote:
    De mest omtyckta sportlifeanläggningarna brukar ju oftast vara Backaplan respektive stigs center. Även Rollsbo i Kungälv är lite utav en personlig favorit.

    Du skojjar ? ?

    Alltså jag kan varmt rekommendera att köpa ett regionskort på sportlife så har du ju möjlighet att träna även på expressanläggningarna när de andra är stängda.

    Sportlife Backaplan är det gymmet jag tycker är bäst i stan. En del byggare, många snygga brudar och en jävla massa motionärer och andra seriöst tränande.

    Hantlar till 55kg och bra utbud både på maskiner och fria vikter. Bra benrum 3 knäböjsställniongar varav två med safety rack.

    Men håll dig borta från stig center

    #537148

    Vilket gym man väljer spelar ofta inte så stor roll enligt min mening.. Vad man gör DÄR däremot är en annan femma, hehe. Gå runt o prova lite olika gym (man får oftast provträna) o testa.. Dock är öppentiderna på kommersiella gym (undantag Sportlife) riktigt kassa! Beror helt på vad man är ute efter såklart. Gör en checklista o bara bocka av utifrån dina kriterier =)

    Vad alla tjötar om att det är brudar på gymmen.. Hinner ni se sånt? Säger inte så för att låta hardcore eller tuff nu men man är ju där för sin egen skull inte för andra..

    Jaja, hoppas du hittar nåt bra som passar dig!

    Mvh Sebastian

    #537149
    Tobbe K wrote:
    Ja Sportlife är också ett alternativ, särskilt på Hisingen.
    Där får du dessutom bonusen att kunna köra ett pass med mig nån gång (väl värt mödan ;)).

    Gamla Spartacus håller fortfarande högsta klassen i stan :up:

    #537150

    Tack för svaren alla,inte menat att det skulle bli någon debatt tråd men:)

    Tobbe K: Du får ta med mig på en introduktion på det gymmet då så kan vi dra ett pass :)

    #537151
    hejsvejs55 wrote:
    och det är bara dopade bb som tränar där.

    Borde ju tilltala dig, du vill ju bli en bodybuilder

    #537152
    TapOut wrote:
    Tack för svaren alla,inte menat att det skulle bli någon debatt tråd men:)

    Tobbe K: Du får ta med mig på en introduktion på det gymmet då så kan vi dra ett pass :)

    Självklart!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.