Gym i Motala

Home Forums Allmänt om gymträning Gym i Motala

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #245009

    Någon som vet något bra å fint gym i Motala?
    Sökte på Eniro och hittade då:
    Feelgood, Nautilus Gym-Motala Simhall och Motala Frisksportklubb.

    Någon som varit å testat dessa gym? Kollade lite på deras sidor och Feelgood verkade inte vara direkt massa fria vikter osv, verkade mest vara rehabilitering och liknande. Och Nautilus gym är jag inte intresserad av. Motala Frisksportsklubb verkade dock vara mycket fria vikter och stort osv, verkade helt enkelt vara det bästa alternativet men jag vill höra era synpunkter, någon från Motala här?

    #55969
    #245010

    Har hört att en gammal räv inom styrkelyftsverige har öppnat ett gym i motala nyligen, har ingen aning om vad den heter eller om den är färdig men det lär nog bli ett tungt gym.

    #245011

    Okej. :)
    Någon som vet nåt om det?

    #245012

    jag kör på frisksportarna…är det bästa gymmet i motala faktiskt…billigt och dom har mest ols school över sina grejer

    #245013

    jag kör på frisksportarna…det är det bästa gymmet i motala och det är billigt och har bra grejer….dom andra gymmen är bara skit….gör ett besök:emo-thumb

    #245014

    sffgr

    #245015

    Tack för svaret KaKKeL. Då hade jag rätt i mina tankar iaf.
    Jag bor just nu på Gotland men ska kanske flytta till Motala å plugga å då vill man kunna träna lite där också. Har dom mycket redskap osv? Berätta gärna mer om gymmet.

    #245016

    gymmet består mest av friavikter, men har oxå några maskiner,
    dom har:

    1 cable
    1 smithmaskin
    1 hacklift
    2 benspark
    2 hamstringpress lr vad det heter
    2 latsdragmaskiner
    1 peckdeck
    viketr upp till 53-55 kg ungefär

    sen vet jag inte vad de andra sakerna heter:D

    det kostar 1200/år och om du vill testträna en eller flera gånger är det bara att knacka så komemr det någon och öppnar. dock funkar inte det jämt så bäst är att skaffa kort. det är minst folk på förmiddagen av egna erfarenheter:up:

    fråga om du undrar någon

    #245017

    Tack för svaret. Jag hör av mig om jag flyttar ;)

    #245018

    Gammal tråd men har exakt samma fråga så kör vidare på denna. Jag ska prova på några gym i veckan för att se vilket det blir.

    Någon som har ett bra tips?

    Tänkte kolla in det nya gymmet i gamla östra skolan, verkar vara jävligt stort iaf. Någon som vet om det är något att ha? har hört delade meningar om det.

    Svårt att hitta hemsidor till de flesta gym också, intresserad av vad alla kostar etc, men inte lätt att hitta.

    Tack på förhand.

    #245019

    Tror jag har varit på alla gym i denna stad, dock så har jag för mig att det bara är 2 av gymmen som har hemsidor.

    Feelgood

    [http://www.feelgood.se/appl/exec/NetPublisher/browse/61]

    Östra skolans gym
    [http://www.fitnessport.se/]

    Allt hänger på vad du har för mål med träningen och vad för typ av gym du söker efter.

    #245020

    oh har letat och letat efter en hemsida till det nya gymmet men inte hittat den..konstigt, så tack! :)

    Har du själv provat det? själv så har jag tränat på feelgood innan några gånger men gilla det inte så mycket, träna 1 år på nautilus också men inget jag vill gå tillbaka till faktiskt, då jag tycker att man får betala för massor man inte använder ändå, som simbasängen tex.

    men vill gå på ett gym där det finns omklädningsrum iaf och finns inte många bra och billiga som har det verkar det som.

    #245021

    finns ett litet ”hardcoregym” på väster, x-tensor. Litet, dålig luft och fruktansvärt skitit. Men man kan vråla o kasta magnesium bäst fan man vill. Obemannat o öppet dygnet runt. ”Drivs” av en kvinnlig styrkelyftare. Tyvärr verkar hon inte för engagerad, man ser henne typ 5 gånger om året. Jag trivs.

    #245022

    Har du varit på Spartan gym i Motala?

    Det ligger i centrum på vägen ned mot biblioteket från torget.

    Fokus på kettlebells och andra former av funktionell träning, men det finns även traditionella gymredskap.

    Hemsida: [http://www.kettlebells.nu http://www.kettlebells.nu]

    /Tommy, som tränar på Spartan numera

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.