Gym i Sundsvall?

Home Forums Allmänt om gymträning Gym i Sundsvall?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #77523
    #664663

    EGO är ett gym med mer inriktning mot alla som gillar att träna, dvs även diverse pass med pump, spinning, aerobics, step osv. De har även gym i form av maskiner och även en ”tyngre” gym del med lösa vikter och diverse tyngre maskiner. Jag kan definitiv rekommendera EGO. Du kan gå in på länken nedan för att kolla in EGO.
    [http://www.ego.nu http://www.ego.nu]

    Jag har själv aldrig varit på SAK, men det jag fått beskrivet för mig så inriktar dom sig mer mot ren styrketräning.

    #664664

    Jag har tränat inne på SAK i över fyra år och konstaterat att SAK är det enda gymet här i stan jag utvecklas i Böj och bänk. Ego är schysst, fräsht och fint, men mkt dyrare, som sagt. Sedan har du några disco gym i stan typ Step In (200-300 meter ovanför SAK) och Friskis & Svettis.

    Från mittuniversitetet är det ungefär 2 minuters gångavstånd till Sporthallen och SAK.

    Lycka till.

    #664665

    Jag tränade på sak ett halvår, fick min jacka stulen och min mp3spelare:P Tycker Ego är bättre med tanke på att det är SÅ mycket större jämfört med sak. Sak är billigt men jag föredrar att betala en slant mer för att träna på ett fräshare gym där man inte behöver vänta i 15 minuter för att få köra det man vill.

    Dock är det längre till ego kanske 1,5 km för mittuniversitet medan det är bara 2-300 meter till Sak. Testa båda och bestäm därefter.

    #664666

    Ett tips är ju att aldrig lämna något i omklädningsrummen! :p
    Ta alltid med väskan / jackan ner till gymmet

    #664667

    Tränar själv på EGO det är jäkligt bra gym. Bäst i Sundsvall om du frågar mig. :)

    #664668
    bullis wrote:
    Därför du är så stor, hoho :D

    Personangrepp…. suck….

    #664669

    där ser man..

    #664670

    Nu håller vi tonen, annars låser jag tråden :nod

    #664671

    Sen ska man ställa frågan – Är du rädd för att bli dopingtestad ? SAK har oanmälda dopingtester och jobbar mot doping. EGO har det INTE, och släpper inte in några kontrollanter.

    Jag tycker SAK är klart bästa gymmet. 800kr helår kostar det. EGO kostar över 3000 kr
    Stor yta för träning med fria vikter 4 tävlingsbänkpressar många stänger och ställningar, Bara eleiko vikter och stänger. Både SL och ol stänger. Gratis magnesium för händerna.
    Fredik Svensson världsmästare i bänk tränar där och är en trevlig prick som är lätt att prata med. Även andra landslags killar och tjejer.
    Någon nämde Invandrare…. Max 5-10% Har inte heller upplevt någon av dessa som otrevliga på något sett.

    Vi syns på SAK ;)

    #664672

    Ja, men nu handlade inte den här tråden om vilket/vilka gym som var dem mest optimala. Låt trådstartaren själv prova sig fram när han flyttar hit, han lär nog forsätta på det gym han trivs bäst på, oavsett om det är SAK eller Ego.

    #664673
    Clyde wrote:
    Ja, men nu handlade inte den här tråden om vilket/vilka gym som var dem mest optimala. .
    Gustav Johansson wrote:
    Vilka gym är bra och var ligger dem?

    :what:

    #664674
    bullis wrote:
    Vadå max 5-10%, 35-50% lätt.

    :nono: Vet inte när du tränar men MAX 10% på de tider jag är där. Men vad är problemet med invandrare ?

    #664675
    Danne89_ wrote:
    Ett tips är ju att aldrig lämna något i omklädningsrummen! :p
    Ta alltid med väskan / jackan ner till gymmet

    Tog med väskan ner i gymmet och hade uppsikt nästan hela tiden, men de tog jackan endå:(

    #664676

    säger såhär. är du byggare mm och satsar fullt ut så måste du välja EGO.

    EGO: det positiva: Man kan satsa där, fin lokal, bra med vikter, inte så jättemycket folk och man kan göra de man ska och gå hem sen.

    negativa: priset på gymkortet, börjar bli lite mycke ”fitness” och maskiner (tjänar mer pengar på det), ingen squatrack vilket är sjukt dåligt, inge bra musik i högtalarna och lågt är det.

    SAK positiva: riktigt bra med hantlar och tunga också,SQUATRACK!,stor yta för basövningar, generellt ett bra gym. bra pris på gymkortet.

    negativa: Det går inte att satsa där vilket gör stället extremt oattraktivt (om du inte vet vad jag menar så spelar det ingen roll för dig), knappt någon musik.

    så bara välja för dig nu!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.