Gym/MMA/Dans?

Home Forums Allmänt om gymträning Gym/MMA/Dans?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #56132
    #247913

    Hejsan!!

    Jo det är så att jag har tränat på gym i ungefär ett år.. jag känner att träningen där inte alls ger mig det jag vill ha ut av träningen i form av kombination spänst/styrka/volym.

    Har tänkt på hur jag kan kombinera styrketräningen med någon annan träning och började leta lite fightclubs i stan och hittade ett som lärde ut bl.a MMA(har varit på en träning och jag blev totalt kär i hur man blir totalt slutkörd) som jag tyckte verkade intressant. Sedan frågade en kompis om jag ville börja på HipHop med henne som jag såklart svarade ja till:o

    Nu har jag Gym, MMA och Dans på schemat vilket jag tror kan få min fysik att bli lite mer allsidig än att bara stå och pumpa vikter..

    Vill gärna ha fler träningshjärnors tankar sååå.. Åsikter?:)

    #247914

    MMA:n kommer ju ge dig bredare träningsresultat, ja. Hiphop-dans å andra sidan är väll ingen höjdar stimulans för musklerna, men det lär väll ge dig lite flås iallafall ;D

    #247915
    Challemannen wrote:
    MMA:n kommer ju ge dig bredare träningsresultat, ja. Hiphop-dans å andra sidan är väll ingen höjdar stimulans för musklerna, men det lär väll ge dig lite flås iallafall ;D

    En sak dansen gör är att ge mig riktigt fin kombinationsförmåga, samma med MMAn :nod jag tycker det låter som ett bra upplägg iaf:)

    #247916

    Det är bara att köra på. Du kommer troligtvis märka ganska snabbt vad du fastnar för och tycker är roligast. Se bara till att äta ordentligt o vila mycket, så du orkar med ett fysisk späckat schema utan att bli slutkörd

    Tror absolut du kan komma ha nytta av hiphopen också. kordination, spänst o smidighet kan man ju inte få för mycket av ;)

    #247917
    alexhallgren wrote:
    Det är bara att köra på. Du kommer troligtvis märka ganska snabbt vad du fastnar för och tycker är roligast. Se bara till att äta ordentligt o vila mycket, så du orkar med ett fysisk späckat schema utan att bli slutkörd

    Tror absolut du kan komma ha nytta av hiphopen också. kordination, spänst o smidighet kan man ju inte få för mycket av ;)

    Precis:) Av vilodagar blir det nog 2 dagar i veckan tror jag.. får se hur det utformar sig:)

    #247918
    Tollesson wrote:
    En sak dansen gör är att ge mig riktigt fin kombinationsförmåga, samma med MMAn :nod jag tycker det låter som ett bra upplägg iaf:)

    Är ett bra upplägg :up:

    #247919

    Fan vad grymt det låter!

    Jag kör boxning, provat på mma. kör heavy duty(h.i.t) i gymmet och ska börja på salsa.
    Det fördelaktiga med dansandet i kampsporten är rörligheten! i mma har du ju användning för lite volym också.

    Coolt. bra träning. Lycka till!

    #247920

    Tycker du ska köra på det!

    Är själv dansare på hög nivå och dansar rätt många gånger i veckan, men tränar även på gym (såklart) två till tre gånger i veckan.
    Att bygga samtidigt som du dansar är absolut inga problem, kan dock vara lite segt när man bulkar då du står där med 95kg och försöker vara lika spänstiga och snabba som alla andra :D

    Men det är en jäkligt bra variation då man får lite av allt möjligt (:
    Kör påreeee!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.