har stora problem med träning!!!

Home Forums Allmänt om gymträning har stora problem med träning!!!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71410
    #561495

    Jag har grova problem med min träning. jag är 186 cm lång och väger 69 kg och tränar som en dåre och äter som ett monster men det händer ingenting med min träning så undrar helt enkelt vad jag gör för fel??

    frukost kl halv 6: halv 3-4 dl fil med 3 dl musli och 2 ägg och proteing drink och creatin.
    fika kl 9: tonfisk macka (1 burk tonfisk och mörkt bröd)
    lunch kl 12: det som restaurangerna bjuder på
    middag kl halv 5: det som lagas men mycket kött + protein drink och creatin
    träning kl 6-8
    kvällsmat: 3-4 dl fil med 3 dl musli

    har inte riktigt räknat ut vad det blir exakt men vet att jag låg ganska bra till enligt vissa.
    min träning är att jag tränar 5 dagar i veckan ca 1-1,5 tim varje dag efter max-ot´s schema men det händer verkligen ingenting jag går bara ner i vikt och ser mina kompisar springa iväg i både vikt och muskel storlek.
    så vad gör jag för fel?
    tack

    #561497

    Går du inte upp i vikt så äter du för lite eller rör dig för mycket.

    #561499

    Tränar du fel kanske?

    #561500

    Går du ner i vikt så äter du mindre än du gör av med. Finns inga undantag, om du är frisk. Spelar ingen roll om du tror eller tycker att du redan äter för mycket. Du äter för lite i alla fall.

    #561502

    Släng in en marabou 200g chokladkaka och en cola som mellamål så kanske det händer grejer.

    #561504

    käka exakt som du gör nu, fast dubbelt så mkt. Prova i 2 veckor o se om du gått upp i vikt.

    #561506

    Frukosten, mellanmålet, lunchen och middagen verkar helt ok. Men varför petar du i dig
    lite fil och müsli efter ett hårt träningpass? Jag skulle käka en till, om än sen, middag
    efter träningen. Och toppa den med lite extra protein. Var heller inte rädd för fett.

    Du behöver absolut inte äta som ett monster, du behöver faktiskt bara äta tillräckligt.

    #561508

    Hur lång tidsperiod talar vi om? Alltså hur länge har du försökt gå upp?

    #561510
    dilldipparn wrote:
    käka exakt som du gör nu, fast dubbelt så mkt. Prova i 2 veckor o se om du gått upp i vikt.

    Lugna ner dig nu. Dubbelt så mycket var kanske lite att ta i?

    #561513

    har tränat och ätit så här i ca 5 månader.
    ökar i styrka ganska snabbt på gymmet men ingenting i vikt. går ner i vikt o0m jag inte äter hela tiden.
    innan jag åt detta åt jag mer.
    förra matlistan
    frukost:6 portioner gröt med 3 ägg och protein.
    lunch i skolan
    träning: protein efter
    middag med 4 portioner ris och 2 kyckling filér och serius mass gainer (1250 kalorier per serv)
    kvällsmat med lite mackor och gröt
    och det hände ingenting där heller. gick varken ner eller upp i vikt men ökande kraftigt i styrka

    #561514

    Prova träna mindre än 5 dagar i veckan och något annat än max-ot

    #561516

    Max-ot passen ska inte vara 1-1,5h långa. Men tror dock inte det har något att göra med ditt viktökningsproblem, ät mycket choklad så kanske du ökar lite i vikt ;D

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.