Hej! Hade behövt hjälp med ett träningsschema!

Home Forums Allmänt om gymträning Hej! Hade behövt hjälp med ett träningsschema!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #99947
    #1071958

    Heej allihopa! Jag hade behövt hjälp med ett träninschema och lite tips på hur man ska gå till väga och funderingar och åsikter bland annat!

    Jag är en kille på 22 år som för 2 års sedan var väldigt tjock och vägde hela 144 kg! Jag började svälta mig själv och förlorade 40 kg och väldigt smal och tunn! Jag gjorde detta på ett fel sätt då jag slutade äta nästan helt och hållet under en 12 veckors period. Förutom att jag blev av med mycket fett så blev jag även av med mycket muskler och fick mycket slapp hud på många olika ställen, mest magen! Så sedan 11 månader tillbaka så har jag tränat ganska aktivit med styrketräning ungefär 5 gånger i veckan! Jag har fått väldigt positiva resultat enligt mig själv och många andra!

    Problemet med mig själv är att jag har svårt att ändra rutiner och även läsa på mer vetenskapligt om vad som behövs göras och inte! Detta har lett till att jag under dessa 11 månader med styrketräning har följt samma schema nästan hela tiden, undantag är väl isåfall att jag ibland har lagt till några övningar och tagit bort vissa andra! Men annars så har det varit likadant! Har förstått att man ibland måste chocka kroppen och även hört att schemat som jag går efter inte riktigt passa sig!

    Jag är nöjd med min kropp men hade velat öka ännu mer i volym och även bli ännu mer deffad om detta nu är möjligt, men mest volymmässigt i början iallafall!

    Så här har mitt schema sett ut i år :

    Måndag : Bröst & Biceps
    Tisdag: Rygg & Mage
    Onsdag Ben
    Torsdag : Triceps & Axlar
    Fredag : Cardio (ca 1 timme, 700-100 kalorier)
    Lördag & Söndag : Vilodag (ibland kan det hända att jag även kör ett litet pass på lördag med allt möjligt)
    och så starta jag om igen på Måndagen med samma rutin! Även Magen slänger jag in lite överallt i veckan!

    Jag tycker att det har gått fint fint, både viljan och energin finns där och bruka köra ungefär mellan 1,5-2 timmar varje gång med ca 6-8 övingar (beroende på vad jag kör) 12×3!

    Men har som sagt kommit till min kännedom att detta inte funkar i längden och att jag måste ändra om och även börja köra annorlunda för att chocka kroppen !

    Jag väger nu ca 112 kg, och är 1,95 lång! Jag dricker ca 2-3 proteinshakes/dag och äter ca 3 riktiga måltider och några mellanmål som oftas bruka innebär fil, banan eller någon annan frukt!

    Jag tänkte posta en bild på hur jag ser ut nu men vet inte riktigt hur man gör det, hade gärna varit snäll ifall någon hade kunnat förklara det också! Jag må ha tränat ett tag nu men vill ändå att personer med mer efranhet ska ta hänsyn till att jag inte är något proffs överhuvudtaget och har svårt att ibland tolka vad som menas ifall krångligare ord används ( gym ord) Hoppas någon vänlig själ därute kan hjälpa mig, glad för alla åsikter och all hjälp som går att få! Tack på förhand Mvh Kottnacken!

    #1072091

    Jag tycker ditt schema ser helt okej ut, jag har ungefär likadant schema.
    Om du skulle vilja träna ”hårdare” eller sådant, släng in något mer då på dina pass, så du tränar längre isåfall.
    Men jag tycker som sagt att ditt schema ser helt okej ut.
    Möjligen att du kan slänga in Ben + Mage på onsdagen, Och Rygg/Mage & Triceps på Tisdag. (Kanske?) bara en fundering så här lite snabbt.

    Så skulle nog jag ”förlänga/fixa” till schemat om det vore jag.

    Sen kan du ju även köpa hem lite Gainer (som gör att din muskelmassa går upp i vikt).
    Efter du kört Gainer ett tag, kan du byta ut Gainer mot Whey – 80, + Kreatin.

    Eller tar du alla 3, du använder Whey – 80 + Kreatin efter träningen, och Gainer som mellanmål, då ökar du din styrka, och muskeluppbyggnad, får bättre återhämtning, plus går din muskelmassa upp i vikt (av gainern).

    Men som sagt, mitt tips, är att ät riktig mat, (det är det viktigaste) sedan träna rätt, är du osäker på nån övning, fråga nån kompis, personal eller vad som helst, så du inte lyfter fel, för då hjälper inte din träning dig någonting..

    Sen efter du följt det, då börjar du med kosttillskott, vilket jag TYCKER du ska BÖRJA med, ÄR :

    Gainer som dryck till dina mellanmål + kvällsmål (3-4 ggr per dag) då går din muskelmassa upp i vikt..

    Whey – 80 + Kreatin direkt efter träningen. (Vilket ger dig bättre återhämtning, styrka osv.)

    En PWO (Pre-workout) produkt / dryck, som du tar 30-60 minuter innan träning, tex Jack3d, Craze, Assault, No-xplode, Crack, Rage x2. & även en bra & rekommenderad BCAA kapselsort tsm med pwo’n.

    Sen kan du även köpa Omega 3 kapslar (tabletter), Anabolic ZMA Kapslar osv. Leta runt lite på Grossisten, och var noga och kolla omdömmen & innehåll!

    – Köp så mycket du kan, bara det inte blir FÖR mycket & så inte EKONOMIN RASAR! ;)

    jag själv tar :
    Whey – 80 + Kreatin nu (tog Gainer förr, men behöver inte öka i vikt nå mer på ett tag), och ska även börja ta:
    Anabolic ZMA (kapslar)
    Omega 3 (Kapslar)
    EAA (Amino Rush)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.