Hjääälp!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjääälp!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #79216
    #708322

    Kör gym 6ggr i veckan, har gjort det nu i 5 veckor och märker redan skillnad på kroppshållning m.m… Nu kommer frågan, varför måste man köra typ mage=måndag, bröst=tisdag osv? , spelar det någon roll ifall man köra alla saker på ett träningspass? alla dagar? 8)

    #708323

    du kan dela upp det, till tex 4 ggr i veckan som jag:
    dag1:bröst/axlar
    dag2:rygg/baksida axlar
    dag3:ben/mage
    Dag4: armar

    Så kör jag . sen kan du ju byta platser med musklerna, som du själv känner funkar bäst

    Du kan dela upp det på 3ggr i veckan oxå.

    Men jag tycker det är goast att fokusera på bara 2 muskelgrupper åt gången…..

    #708324
    mattsson90 wrote:
    Kör gym 6ggr i veckan, har gjort det nu i 5 veckor och märker redan skillnad på kroppshållning m.m… Nu kommer frågan, varför måste man köra typ mage=måndag, bröst=tisdag osv? , spelar det någon roll ifall man köra alla saker på ett träningspass? alla dagar? 8)

    Läs lite i den här tråden. Finns många tips om hur du kan variera din träning!
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=83]

    #708325

    Tack för alla svar och tips! :)

    #708326
    Mr tony wrote:
    Du kan omöjligt köra hela kroppen effektivt på ett pass, och du kan omöjligt köra en muskel sex dagar i rad och förvänta dig resultat,

    Så helkroppspass är omöjliga? Jag ber att få invända, jag tränar helkroppspass för tillfället och det går utmärkt. Omöjligt är ett ord man ska akta sig för att använda, speciellt om man aldrig har provat.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.