Hjälp angående kost och schema

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp angående kost och schema

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #100631
    #1073184

    Tjena. Jo skulle kolla vad ni tycker hur detta schema ser ut?

    DAG 1 HELA BEN OCH RUMPSTRUKTUREN.

    DAG 2 BICEPS FOREARM OCH TRAPS.

    DAG 3 NEDRE OCH ÖVRE RYGG SAMT LATS

    DAG 4 CHEST TRICEPS FOREARM.

    DAG 5 BICEPS TRAPS.

    INFÖRSKAFFA:

    Proteinpulver
    Konceatrons piller samt pump och energi.

    MÅLTIDER:

    2 proteinshakes varje dag, Caswhewnötter i mängder, kyckling ris,kött,fisk, och massa kolhydrater.

    Har gymmat förut när jag var 14-16 sen slutade jag pga gymkorten här kostar 3555:- per år och det hade jag inte råd med. Men ialefall, så är jag väldigt stilsittandes förövrigt och rör inte mycket på mig. Väger 66Kg och är 175cm lång

    #1073240

    *bump*

    #1073243

    Jag är inte för att träna biceps dagen efter rygg eller vice versa då man använder biceps i ryggträningen.
    Du har inte axlar med i ditt schema och jag tycker inte du borde ha biceps och underarm 2x i veckan men det är upp till dig. Om du ligger i lä med biceps kanske det funkar, skulle dock inte rekomendera det då biceps används i rygg ändå, blir väldigt lite vila för bicepsen. Jag har inte med min underarm alls i mitt schema då jag tycker jag får med den ändå i de andra övningarna.

    Kosttilskott för en nybörjare tycker jag att proteinpulver egentligen räcker. Om man dock saknar koncentrationsförmåga kan det ju vara bra med koncentrationspiller men där är frågan hur mycket funkar och vad är placebo? Energi kan jag också tycka är ett onödigt kosttillskott då jag tycker det räcker med att vara taggad till tusen och köra sitt pass, men om du har svårt med att tagga till så förstår jag dig. Jag tycker dock du borde lägga dina pengar på Vitaminer och Mineraler. Kreatin är också ett värt kosttillskott då det har en bevisad effekt. När du säger proteinpulver gissar jag att du syftar på Whey. Glöm inte att få i dig kaseinet innan läggdags vilket är ett protein som utsöndras under natten vilket gör att din proteinsyntes stimuleras (detta kanske låter krångligt, kortfattat är kasein ett nattprotein det finns som pulver eller i produkter som kvarg).

    Maten är helt okej hade önskat mig lite mer grönsaker men hoppas att du bara glömde skriva till dom! ;) Gissar att målet är att gå upp i vikt då du ska äta massa kolhyderater, glöm bara inte att få i dig protein, fett och kolhyderater till varje mål!

    Mvh Vincent

    #1073465

    Det låter bra det :). Joo är ganska skeptisk med för mycket biceps jag också, Körde ett fet pass i fredags. Har fortfarande stelvärk i armarna så kanske lite tidigt att köra så hårt.. Har aldrig hört talas om Kasein men jag får kolla upp det.! Tack för tipsen :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.