Hjälp är detta rätt

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp är detta rätt

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #108064
    #1084311

    Hej!

    Tänkte berätta lite först innan min fråga kommer. Jag skriver här för jag vill ha lite olika synpunkter och känner att jag vill inte ifråga sätta min pt och bli dumförklarad. Jag har nyss börjat med 12 veckor kost och träningsschema med en online pt.

    Jag ska äta 6 gånger om dagen, 3 mål och tre mellanmål. Sedan 3 riskakor och bcaa innan och efter gymmet. Jag väger 107,4 kg, 21 år och 173cm lång och mitt mål är att gå ned i vikt men ändå få den thight och inte bara bli ”smal”.

    Jag är inne på dag 4 nu och jag följer schemat. Det känns som så otroligt mycket mat och vette fan hur man ska kunna gå ned i vikt på detta. Styrketränar 5 gånger i veckan. Och 20 minuter intervall träning två gånger i veckan efter styrkan.

    Totalt för kost: 215,5g protein, 65,5g fett, 126,7g kolhydrater och 2016,3 kcal, detta räknas efter träning.
    Kost + träning : 236,8 protein, 65,9 fett, 150,7 kolhydrater och sammanlagt 2203,3 kcal.

    Många har fått helt sjuka resultat och är as taggad på detta men varje måltid så mår jag så illa av all mat. Blir spyfärdigt mätt men han påstår att allt måste ned oavsätt hur mätt jag är. Har slarvat med maten otroligt länge och van att bara äta en riktig måltid om dagen. Tex äter jag 200g kyckling, 45g ris och 200g grönsaker till middag. Lunch samma fast 150g kyckling. Frukosten är 50g havregrynsgröt, 2 kokta ägg, 40g hallon/blåbär och 10g bcaa. Samt 3st omega 3 och 1 vitamintablett.

    Är det rimligt med såhär mycket mat för tappa vikt? Har knappt någon cardio i schemat heller. Känns som hela dagen består av att äta konstant och min magsäck spricker snart känns det som.

    Mvh
    Aldrig tränat på riktigt och har noll koll

    #1084314

    För det första: Du ska ALLTID ifrågasätta din PT vad du än undrar. Ingen fråga är dum och dessutom betalar du honom, han jobbar för dig. Då måste han kunna motivera det han säger åt dig att göra.

    För det andra låter inte 2203,3 kcal inte så mycket och det är troligtvis ett kaloriunderskott.
    Kaloriunderskott = man går ner i vikt. Så är det målet så kommer du lyckas. Fuskar du, som i ditt fall verkar vara att äta ännu färre kalorier så kommer du ju också gå ner i vikt så..win win

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.