Hjälp efterfrågas!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp efterfrågas!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #79489
    #709928

    Tjena!

    Har lite problem, inget nytt, men behöver ändå lite motiverande tips.

    Jag tränar mellan 3-4 gånger i veckan på gymmet. Har haft en liten bulkperiod och den har satt sina spår.
    Jag vill få bort maximalt av underhudsfettet. Det vägrar försvinna, speciellt på magen.
    Jag vet att rätt kost och löpning gör susen. Men jag har inte möjligheten att äta exemplariskt, inte heller tid/psyke för att springa långa sträckor.

    Ge mig nu tips på hur jag får bort den lilla klumpen!
    Kosttillskott är att föredra, dock inget som gör att jag förlorar muskelmassa. Någon som prövat diverse produkter och kan tala utifrån egen erfarenhet?

    Sen en annan grej som jag bara vill ha lite feadback på. Jag har valt att inte fokusera så mycket på armträningen då jag tränar automatiskt armarna när jag tränar de större muskelgrupperna. Alltså 2-3 dagar stora muskelgrupper och 1 dag armträning.
    Vad anser ni om det?

    Tacksam för alla möjliga svar!

    #709929
    Yossi wrote:
    Tjena!

    Sen en annan grej som jag bara vill ha lite feadback på. Jag har valt att inte fokusera så mycket på armträningen då jag tränar automatiskt armarna när jag tränar de större muskelgrupperna. Alltså 2-3 dagar stora muskelgrupper och 1 dag armträning.
    Vad anser ni om det?

    Tacksam för alla möjliga svar!

    det räcker gott o väl att träna armar en dag i veckan……mer än så är det inte att rekomendera med tanke på att du tränar armar när dun tränar rygg, axlar o bröst….

    vad gäller mage kan jag tyvär inte hjälpa dig…har samma problem..

    #709930
    Yossi wrote:
    Jag vet att rätt kost och löpning gör susen. Men jag har inte möjligheten att äta exemplariskt, inte heller tid/psyke för att springa långa sträckor.

    Dåligt med genvägar. Du måste helt enkelt ligga på ett kcl underskott för att kunna gå ner i vikt. Antingen genom att äta mindre eller förbränna mer.

    Finns kanske tillskott som hjälper dig höja förbränningen men i slutänden måste du göra det stora jobbet själv.

    Mirakelpiller är tv-shop skit.

    #709931

    Släng inte bort pengar på ”Fat burners” och annat liknande skit. Jag har aldrig sett någon som fått resultat med såna produkter. Det är bara att träna hårdare och undvika det värsta junket i matväg. Men tyvärr är det nog så att med fettet försvinner en del muskler.:(

    #709932

    Tacksam för svaren!

    När jag tränat som intensivast så gymmade jag 3 gånger i veckan och sprang minst 1 timma om dagen 3 gånger i veckan. Sammanlagt 6 dagars träning i veckan.
    Och då jobbade jag konstiga tider, vilket innebar att dom 4 första timmarna på jobbet gjorde jag med en frukt i magen, sen frukost som innefattade tonfisk och grönsaker. Sedan lunch som innefattade ordentligt med protein och kolhydrater för att sedan gå och gymma. Efter gymmet vid middagstid så åt jag ägg/tonfisk och grönsaker.
    Detta schema hade jag i ca 3-4 månader, även då, utan att få bort den där lilla fett mängden!

    Känner därför att kosttillskott kanske är något att satsa på? Ja menar, om pillrerna tar bort ca 2% av det lilla jag har så är det tillräkligt!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.