Hjälp en nybörjare

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp en nybörjare

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #66916
    #472472

    Hej! Jag är en relativt otränad 18-åring som har bestämt sig för att börja träna på gym. Hade tänkt att köra ca 4-5 dagar i veckan men kan nästan ingenting om gym-träning…

    Så, nu skulle jag behöva lite hjälp om hur jag ska lägga upp min träning och vilka övningar jag bör köra. Inget extremt komplicerat bara grunderna för att bygga upp musklerna snabbt och smidigt!

    En sista fråga jag har är om jag ska använda kreatin för att förbättra resultaten? Läst om det och det värkar bara ha positiva effekter. :)

    Hoppas på hjälpsamma svar! :up:

    #472473

    Om du till en början äter mycket och bra! så tycker jag inte att du skall börja med Kreatinet direkt,om du äter och tränar rätt så kommer du utvecklas fort i början! Sedan när du tycker att du nått en nivå då du känner att du ” inte ökar lika mycket” då kan kreatin vara en bra ide!

    Förövrigt så finns det hur mycket trådar som helst på detta forum som du kan läsa dig till rätt kost och mm i!

    Läs även igenom dessa artiklar! : [https://www.body.se/content/artikel.asp?CID=2147]

    #472474

    Tänk på att inte börja för tungt i början, även om du klarar en vikt så gå ner så leder osv får vänja sig vid över belastning då muskeln klarar mycket mer än vad leder och dylikt gör.
    Ge dig tid att finna tekniken i övningarna. Börja enkelt med basövningar så som marklyft, knäböj, bänk osv. Försök minimera användandet av maskiner och fokusera istället på fria vikter.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.