Hjälp med mitt träningsschema tack!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med mitt träningsschema tack!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #65058
    #452814

    Hej! :)
    Mitt mål med min träning är att se mer vältränad ut och få en hyfsad kondition. Mitt nuvarande träningsschema ser ut så här:

    Mån:
    *Medel styrka med ledare, 75 min.
    *Styrka i gymmet, ca 60 min
    Tis:
    *Kibox, 90 min.
    Ons:
    *Styrka i gymmet, ca 60 min
    Tors:
    *Danspass, 60 min.
    *Styrka i gymmet, ca 60 min
    Fre:
    Lör:
    *Styrka i gymmet, ca 60 min
    Sön:
    *Step med ledare, 75 min.

    Styrkeprogram i gymmet (varje del kör jag 1 gång/veckan då):
    1. Rygg/Biceps
    (ryggresning i ställning, rodd, latsdrag, enhands hantelrodd på bänk, marklyft, scottcurl, koncentrationscurl, skiftande hantelcurl, stående bicepscurl, stående hammarcurls)
    2. Ben/Rumpa
    (benspark, lårcurl, knäböj, benpress, utfallssteg med skivstång, höftlyft på rygg ”bryggan”, stående benlyft bakåt i maskin, knästående benlyft uppåt/bakåt)
    3. Bröst/Mage
    (Bänkpress, pecdec, liggande hantelpress, flyes, pullover, raka/sneda situps på bräda, situps i maskin, benlyft upp/ner i ställning, sittande höftlyft, ”plankan”)
    4. Axlar/Vader/Triceps
    (axelpress, sidolyf, hantellyft åt sidan ”korset”, militärpress, vadpress, tåhävningar i maskin, kickbacks, sittande tricepspress, liggande tricepspress, pushdowns)

    *Efter varje styrkepass i gymmet tar jag en proteindrink. Bör jag ta detta även efter de andra passen (t.ex. ki-box & dans) eller räcker det som det är nu?
    *Hur ser schemat ut annars? Verkar det va effektivt/bra?
    *Bör man lägga in något mer konditionspass för att se tydligare resultat? T.ex. löpning eller simning?

    MVH Madde:up:

    #452815

    Hade jag kört dina styrkepass så hade det slutat med att jag satt och skakade i fosterställning i nått hörn. Hur du lyckas klämma in det där på 60min övergår mitt förstånd?
    Men i slutändan kan jag mest bara säga att så länge du orkar så kommer du att få resultat.
    Jag gissar att du inte hållit på sådär jättelänge med gymträning och du skall inte bli förvånad om du upptäcker att du inte orkar med alla övningar eller att det plötsligt börjar dra ut på tiden när du börjar lasta på ordentligt med vikter.

    Om jag skall ge ett tips så är det att köra TUNGT och skaffa en träningsdagbok.
    Proteindrinken är bara mat. Blanda gärna i en del socker (druvsocker eller maltodextrin) i proteinet. Jag skulle väl gissa att du inte har något strikt behov för en proteindrink efter konditionspassen men samtidigt så är det bra att öka proteinintaget överlag så varför inte? Kör en protte efter varje pass, det gör nog ingen skada. ;)
    Jag tror inte att du behöver något mer koditionspass men du skulle kunna prova att lägga in 20min uppvärmning innan styrkepasset. (Löpning, cykling, trappmaskin, crosstrainer…)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.