Hjälp med träning under vintern!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med träning under vintern!

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #99869
    #1071747

    Tjena alla!

    Är så här att jag började gymma i Mars 2012 så har ungefär tränat 8 månader nu!
    Och jag har alltid för hög rep dvs. 8-12 rep och har läst lite på nätet oså att sån träning är mest för att öka i volym rätta mig om jag har fel. Så nu under vintern har jag tänkt att börja köra tungt och behöver hjälp med hur mycket man ska köra med reps och set? Är det så att man ska köra få reps som typ 1-6 reps och typ 3-4 set och det ska bli en träning för att öka i styrka? Som ni märker är jag lite oerfaren inom gym delen, så tänkte om någon här har lust att skriva lite snabbt om ett bra upplägg hur jag ska köra under vintern för att öka i styrka och sen för sommaren börja köra igen så man blir ordentligt rippad men synliga muskler! För det är väl det brudarna vill ha? ;) haha

    MVH Sverkerbooi

    #1071751

    Ska du öka muskelmassa så kör 5×5 eller 6×4,
    Bulka under vintern nu och käka 500 kcal mer än vad du ska och träna 3-5 pass i veckan,

    Efter vintern ( april ) så kör du ett deff pass och käkar 500 kcal mindre än vad du ska och kör mer cardio och promenader, givetvis samma gymaktiviter men som sagt mer promenader och cardio,

    Efter 2-3 månader deff så ska du vara relativt fitt för sommaren, vet ju inte hur du ser ut iofs,

    Det är ju såklart väldigt kortfattat detta, det är mer som ligger bakom t.ex vad du äter o.s.v
    Läs lite om bulk och deffning samt kost och vad ditt kaloriintag skall vara,

    Men som sagt kortfattat så är de så de funkar :-)

    #1071754

    Okejokej, men om jag kör t.ex bröst och triceps under ett pass ska jag då köra 5×5 på alla övningar eller bara vissa och köra 3×10-12 på övningar?
    Och när man köra nu under perioden 5×5 ska det vara tungt alltså?

    #1071755
    Sverkerbooi wrote:
    Okejokej, men om jag kör t.ex bröst och triceps under ett pass ska jag då köra 5×5 på alla övningar eller bara vissa och köra 3×10-12 på övningar?
    Och när man köra nu under perioden 5×5 ska det vara tungt alltså?

    basövningarna ska du köra 5×5 på eller som sagt 6×4. enledsövningarna kan du gå upp lite med och köra t.ex 8×3 eller 10×3. jag tränar även 5×5 på enledsövningar då jag trivs och är van vid de.

    Ja precis du ska köra detta under bulk, du kan köra detta under deffen med.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.