Hjälp med träningschema

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med träningschema

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #66287
    #470001

    Hallå.

    Har börjat gymma på allvar nu men är lite osäker på hur mycket och när jag ska träna osv. Gymmar tre gånger i veckan och har två mål med träningen :

    1. Få starkare axlar och rygg (har haft en del problem pga för mycket stillasittande)

    2. Det gamla vanliga: skaffa magrutor

    Enligt vad jag kunnat utläsa från olika forum osv så gäller det att äta mycket och bygga muskler och sedan konditionsträna bort fettet så rutorna syns. Problemet för mig är byggfasen; Jag är redan ganska smal och brukar springa en halvmil tre gånger i veckan. Väger 59 kilo på 171 cm. Är 16 år. Ska jag sluta springa under byggfasen och enbart fokusera på museluppbyggnaden?

    Hur är det egentligen med kostillskott? Skulle jag tjäna på att käka något slags kostillskott under byggfasen? Vad har kostillskott för negativa inverkningar?

    Är medveten om att man inte ska glömma bort resten av kroppen när man fokuserar på att skaffa magrutor, därför brukar jag lägga in lika mycket rygg och åtminstone något pass ben i veckan.

    Det var väl det, är jäkligt okunning på området som ni märker.:

    / Danne

    #470002

    Ett förslag då.

    Måndag: Triceps,Axlar, Mage

    Tisdag: Rygg, Biceps

    Torsdag: Mage, axlar, triceps

    Lördag: Rygg, Biceps, Ben

    Hur funkar det där med att kombinera styrketräning med konditionsträning? Jag springer gärna, men antagligen inte om det har negativ inverkan på muselökningen.

    #470003
    Danne12 wrote:
    Ett förslag då.

    Måndag: Triceps,Axlar, Mage

    Tisdag: Rygg, Biceps

    Torsdag: Mage, axlar, triceps

    Lördag: Rygg, Biceps, Ben

    Hur funkar det där med att kombinera styrketräning med konditionsträning? Jag springer gärna, men antagligen inte om det har negativ inverkan på muselökningen.

    Annars ser ju det här riktigt hyfsat ut, men du har glömt bort bröst helt och tränar bara ben 1gång per vecka…
    Jag skulle nog ändra det till antingen 4 pass med olika muskelgrupper eller så en 2-split med ett lättare och ett tyngre pass per vecka!

    t.ex.
    Måndag:
    Bröst+mage

    Tisdag:
    Rygg+biceps

    Torsdag:
    Axlar+triceps

    Lördag:
    Ben

    Eller

    Måndag:
    Bröst+axlar+triceps+mage (Lätt)

    Tisdag:
    Ben+Rygg+biceps (Tungt)

    Torsdag:
    Bröst+axlar+triceps+mage (Tungt)

    Lördag:
    Ben+Rygg+biceps (Lätt)

    Om du vill skaffa mera massa så skulle jag nog ta bort ett av löp passen och ta det bara 2ggr per vecka!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.