Hjälp med träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #51035
    #122746

    Hallå!
    Är en kille på snart 24 år som tränat mycket kampsport tidigare, min plan var att börja tävla igen, men det skiter sig lite då jag jobbar 2-skift samt nyligen fått barn,så har svårt att komma iväg och träna på bestämda tider, så jag tänkte nu att jag ska börja styrketräna hemma istället, bygga muskler helt enkelt..

    Har tillgång till en höj och sänkbar bänkpress, chinsräcke samt lite hantlar o andra små skivstänger, är 183 lång och väger just nu ca 80 kg och det är inte bara muskler kan jag lova, mitt mål är att väga runt 85 kg deffat inom en 5-års period (rimligt?) Ett annat mål jag vill nå så snart som möjligt är 100 kg bänk, klarar väl ungefär 60-65 som max nu skulle jag tro.

    Nu till själva problemet, jag har gymmat lite från och till genom åren, men är rätt klen, har bara kört i maskiner förut och nu ska jag gå över till frivikter, hade tänkt köra 4 styrkepass i veckan mån-ons och fredagar, tänkte mig något sånt här:

    Måndag: Bröst, axlar och triceps. Bänkpress, Hantelflyes, Militärpress, Hantellyft åt sidag, Bänkdips och Tricepspress med hantel/skivstång

    Tisdag: Ben och vader. Knäböj med skivstång, Marklyft, Utfall och Vadpress

    Onsdag: Rygg, biceps och mage. Chins, Enarmshantelrodd, Hantelcurls och Crunches

    Fredagar tänkte jag bara köra några basövningar. Bänk, Marklyft, Benböj och Chins.

    Utöver detta kondition torsdag och söndag.. Är det något ni tycker jag borde ändra på eller lägga extra fokus på? alla synpunkter är önskvärda =)

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.