Höftknölar som hindrar använding av träningsbälte?

Home Forums Allmänt om gymträning Höftknölar som hindrar använding av träningsbälte?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #65052
    #452784

    Fick hem bodys träningsbälte idag och när jag skulle testa det så märkte jag att mina höftknölar hindrar mig från att dra åt bältet så mycket som jag vill. Jag har nämligen väldigt stora höftknölar.
    Bältet ska väl sitta ungefär i höfthöjd och ner mot de nedersta kotorna på ryggraden?
    Någon som har samma problem eller vet hur jag kan lösa det?

    Om jag har bältet högre upp, dvs ovanför höften så är bältet för stort, kan också tänka mig att det förstör meningen med användningen av ett bälte.

    #452785

    Du ska inte ha det runt höfterna utan en bit upp på magen. Sen om det är för stort där, så har du ett för stort bälte. Gör egna hål.

    #452786
    PatrikBergman wrote:
    Du ska inte ha det runt höfterna utan en bit upp på magen. Sen om det är för stort där, så har du ett för stort bälte. Gör egna hål.

    Alltså ska nedersta delen av bältet inte ens röra höfterna? För om ens bältet rör höfterna blir det en konstig vinkel på bältet, och då stödjer inte övre delen av bältet någonting.

    Kan ej göra egna hål, det är kardborreband på BODY’s bälte.

    #452787
    nible wrote:
    Kan ej göra egna hål, det är kardborreband på BODY’s bälte.

    Bara nyfiken.. men hur kom du fram till att du skulle köpa just det bältet?

    #452788
    Alec wrote:
    Bara nyfiken.. men hur kom du fram till att du skulle köpa just det bältet?

    Ingick i en års prenumeration på BODY’s tidning.

    #452789
    mSJÖDIN wrote:
    Typ:)

    Där ser det ut som att bältet inte ens ligger på höftknölarna, fast det är svårt att se också eftersom personen kan ha väldigt lång/korta ben.
    Tack för videon iaf.

    Robert Svensson wrote:
    Runt naveln, typ. Om jag är inte helt bortkommen så ska väl just denna varianten av bältet vara ganska anpassbart?

    Hur menar du med anpassbart?
    Om du menar med hur mycket man kan dra åt det så stämmer det, och man kan ha mycket mer alternativ hur mycket den ska vara åt dragen än bälten med hål.

    Men alltså kanten av bältet kommer ända in där man drar igenom kardborrebandet, alltså det går inte att dra något mer.

    Får väl skicka tillbaka det och byta till den mindre varianten.

    #452790
    Robert Svensson wrote:
    Mm, precis så, ja.

    Har du testat att ha bältet kring naveln, ungefär?

    Annars borde det väl inte vara några problem att få bytt ut det mot ett som passar bättre.

    Ja, testade runt naveln, där passad den inte alls.
    Jag har väldigt smal midja runt naveln men måttet runt höftknölarna är en helt annan historia.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.