hudbristningar?

Home Forums Allmänt om gymträning hudbristningar?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #276320

    Hej
    Har problem med hud bristningar finns det något man kan göra. Tex min vänstra biceps så ser man nästan bokstavligen att de växer sig nerå efter varje armpass. Vad kan man göra?

    #56618
    #276321

    Undvika att överäta

    #276322

    Ät inte för fort direkt efter passen Dvs, tryck inte i dig maten. Kommer som en chock för musklerna :)

    Att förminska bristningar som redan har uppkommit tror jag inte är en möjlighet :( (vad jag har hört)

    #276323

    Har du fått bristningar så blir du inte av med dem. Däremot bleknar de med åren och syns knappt till slut, men de försvinner aldrig helt.

    Se till att huden är mjuk, helosansalva kanske kan fungera bra!

    Att huden skulle spricka lättare av att du äter mycket efter träningen låter helt befängt….

    #276324

    Visste du inte det Tommy ;) Haha bristningar får man garanterat inte av att man äter för fort efter passen, håll huden mjuk som Tommy säger :) Jag har fulla armarna men dom flesta har bleknat och syns knappt om man inte tittar noga.

    #276325

    Mina fick jag i tonåren och i mitt fall berodde det på att jag gick ifrån ett kcal intag per dag på ca 1500 till att drastiskt öka det till ungefär 5000kcal om dagen,3 månader senare var jag åtskilliga kilon tyngre och full av dessa rosa/lila ormar…tror det är ett ganska vanligt problem med nybörjare,man läser om detta som kallas bulk och ger sej sedan hän åt vad som förr i tiden kallades frosseri….självfallet så har hudens elastiska förmåga mycket med bristningarnas uppkomst att göra:-)smörja in sej räckte dock inte i mitt fall

    #276326

    Fick också mina när jag som yngling körde en dunderbulk ;-) Men man kan få dem även utan sådan bulk, tränar man som tonåring så växer man på bra både på längd och bredd även om man inte kör överdriven bulk.

    Men som sagt det bleks bort med tiden och syns inte så mycket. Har turen att ha mina vid armhålan så det syns knappt, särskilt inte nu när dom nästan är helt blekta.

    Sen är det genetiskt hur lätt man får dessa, det är sådant man får ta när man pysslar med styrketräning.

    #276327

    Som endel andra har skrivit om du väl har fått dom blir dom aldrig av med dom. Dom bleknar dock genom åren jag hade hela armarna och axlarna fulla när jag var i tonåren syns ingenting om man inte vet om dom har jag fått höra så var inte för orolig för de. Rätt irriterande när man själv vet om det dock :).

    Tror inte det har så mycket med att man går upp i vikt för snabbt givetvis kan man få bristningar så med men då måste du äta riktigt jävla mycket finns ju t.o.m vissa gravida kvinnor som slipper bristningar och där kan vi snacka förstoring på kort tid. Tror mycket bristningar har med hormoner att göra nästan alla som har haft problem med bristningar har det i ungdomsåren när hormonerna spelar hejconbacon.

    #276328

    Ok har tränat regelbundet i snart 2år (2år i juni) jag gått upp ca 26kg mesta dels muskler. Nådde mitt mål att väga 100kg för någon vecka sedan. Och det är nu bristningarna börjat klättrat mer och mer.

    Men trivs grymmt bra med att gymma så får helt enkelt leva med et.

    #276329
    Oska_r wrote:
    Ok har tränat regelbundet i snart 2år (2år i juni) jag gått upp ca 26kg mesta dels muskler. Nådde mitt mål att väga 100kg för någon vecka sedan. Och det är nu bristningarna börjat klättrat mer och mer.

    Men trivs grymmt bra med att gymma så får helt enkelt leva med et.

    26kg muskler på två år är det inte ;-) Du är väl ung och växer fortfarande gissar jag? och några kilo fett på det.

    #276330

    Ung snart 25 jo några kilo men inte så många ändå.

    #276331

    Är 190 lång ska tilläggas.

    #276332

    Där har vi nog boven, en massiv viktuppgång av muskler, fett och andra medföljande substrat (glykogen och vatten) på en ganska kort tid.

    #276333

    Jo är väll det. Börjar väll nå sträckgränsen för min hud… Men tack för svaren

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.