Hur bör jag träna för att se ut som Ljungberg?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur bör jag träna för att se ut som Ljungberg?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #706146

    Tjabba!

    Här är en liten snabb fråga:
    Hur bör jag träna för att se ut som en random kalsongmodell?

    Lite fakta om mig:
    18 år
    Kroppsform från start: Tjock (vettefan vad det heter egentligen)
    Längd: 167 cm
    Vikt: Runt 69-70 beroende på om man gjort total tarmochtasktömning (TTT) innan vägningen en gång i veckan.
    Alltså ligger BMI på precis under överviktsgränsen :D
    Tränat från och till i 3 år, senaste perioden har hållt på nonstop sen vecka 7 med viloveckor lite då och då.

    Jag kör atm 3 gympass/vecka enligt modellen:
    Axlar, tuttar, mage
    Tuttryggen, ”lats och såna rygggrejer”, armar
    Ben.

    Jag brukar köra 3-4 set med 10 reps på varje, varierar övningarna för att inte bli uttråkad. Kör tills jag inte pallar längre, sänker vikten, tills jag inte pallar o.s.v Uteslutande fria vikter.
    Nu har det varit en hektisk period, men annars brukar det dessutom vara skolgympa 1 gång, spinning 1 gång och innebandy med polare 1 gång.

    Tidigare var mitt mål (från vecka 7 i år) att att inte längre vara överviktig som jag varit i 17 år. ATM tränar jag mest för att det är kul, med lite extra tankar om en snyggare röv i skidbrallorna till sportlovet.

    Dock när jag nu drömmen om att få fram absen och lite ådror och så.
    Så hur bör jag träna?
    Många set? Få set? Mycket cardio?

    Äta nyttigt vet jag att jag bör göra, äter så nyttigt jag kan utan att sänka livskvalitén. Alltså öser jag på med bearnaise på helgen, men inte på veckan :)

    Hoppas att ni kan hjälpa mig, sökandet gav mig tyvärr inget.

    M.v.h MrIceman2U

    #78893
    #706147

    Börja med att NOGA läsa igenom denna tråden:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

    #706148

    hahaha;) skön kille!

    #706149

    Svar till Rubrik:

    Inte alls !

    #706150

    Så här föreslår jag att du gör: Dra ner på portionsstorlekarna lite tills du märker att du börjar gå ner i vikt. När viktnedgången börjar avstanna, drar du ner på portionsttorlekarna lite till. Så fortsätter du så, ända tills du har en fettprocent du är nöjd med. Vi det laget kan du börja äta lite mer, så kommer du lägga på dig muskler, förutsatt att du fortsätter styrketräna. Därefter är det bara att skaffa Ola Salofrilla och en landslagströja.

    #706151
    henkebenke wrote:
    Så här föreslår jag att du gör: Dra ner på portionsstorlekarna lite tills du märker att du börjar gå ner i vikt. När viktnedgången börjar avstanna, drar du ner på portionsttorlekarna lite till. Så fortsätter du så, ända tills du har en fettprocent du är nöjd med. Vi det laget kan du börja äta lite mer, så kommer du lägga på dig muskler, förutsatt att du fortsätter styrketräna. Därefter är det bara att skaffa Ola Salofrilla och en landslagströja.

    +1 :up:

    #706152

    Menar du ungefär så här? :)

    [http://files.marianova.com/files/imagecache/normal/files/2314/93f720f9a2cb876280ea629c9a504d25.jpg]

    #706153
    JakobMinell wrote:
    Svar till Rubrik:

    Inte alls !

    Förlåt men är du dum?

    [http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_01/LjungbergKleinFILER_468x645.jpg]

    Är antagligen bilden TS har sett och nu vill likna, grattis om du håller den formen som soffpotatis. Tippar faktiskt på att han där ser bättre ut ur ett byggarperspektiv än 70% av alla här inne.

    #706154
    räven wrote:
    Förlåt men är du dum?

    [http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_01/LjungbergKleinFILER_468x645.jpg]

    Är antagligen bilden TS har sett och nu vill likna, grattis om du håller den formen som soffpotatis. Tippar faktiskt på att han där ser bättre ut ur ett byggarperspektiv än 70% av alla här inne. Ser vi det ur damernas synvinkel tippar jag på närapå det dubbla.

    Ser han bättre ut än 140 % här inne?

    #706155

    Fortsatt tramsande i tråden kommer att bestraffas.

    #706156

    Vill du se ut som en ”kalsongmodell” är väl en låg kroppsfettprocent det som gäller, i kombination med schysst ”beachfysik”. Jag tycker gott och väl att du kan fortsätta träna som vanligt, men vill du uppnå din drömfysik så är du faktiskt illa tvungen att försöka bli av med en del fett för att få fram tydligare defination av muskler, synliga ådror m.m.

    #706157

    Utmärkande för en s.k. kalsong-modell är enligt mig:

    *Lagom axelträning
    *Mycket bröstträning
    *Extremt mycket mage och bål

    Done !

    #706158

    Skaffa dig en proffskarriär inom en konditionskrävande idrott som tillåter dig att kardioträna två ggr/dag, detta får dig att se i stjärnorna efter bf över 7%, när du samtidigt har dina näringscoacher och Herr calvin kleins piskor i ryggen. :)

    #706159

    För att få hans utseende räcker det med en deff och styrketräning skulle jag faktiskt tro. D.v.s. bli smalare men beibehåll en tränad kropp, snygg hållning o.s.v.

    Vill du dessutom vara på hans fysiska nivå rent träningsmässigt då har du många års träning framför dig. Då måste själcfallet MASSOR av konditionsträning in samt kombineras med styrketräning förstås. Styrketräning bör inbegripas i ALLA träningsupplägg enligt mig. Oavsett mål så är det min övertygelse att styrketräning i någon form (som självklart inte behöver handla om maximalt byggande och/eller maximal styrka).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.