Hur funkar det egentligen? Inför Beach!

Home Forums Allmänt om gymträning Hur funkar det egentligen? Inför Beach!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100442
    #1072823

    Jag är en kille på 17år som är ca 177 och väger allt mellan 73-77kg, spelar hockey 5-6 gånger i veckan och försöker gymma minst lika många pass, har lite egenskrivna scheman men det går inte riktigt som jag vill.
    Jag vill väldigt gärna ha en ”tightare” kropp, större armar fler rutor osv men fortfarande inte för stort.
    Just nu kör jag mycket högrepsare och mycket cardio på gymmet och har gjort det ett tag men når inte riktigt resultaten jag vill nå, så hur ska jag egentligen träna? Färre reps och tyngre eller fortsätta som jag gör och hoppas på resultat?

    Sen har jag även en fråga angående kalorier, hur många ska jag ha i mig per dag ungefär och låter det ok att pressa 600kcal till frukost en vanlig träningsdag?

    Hade verkligen varit enormt tacksam för svar
    GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!
    Mvh Simon

    #1072824

    Tränar du tio till tolv pass i veckan så borde du stoppa i dig mängder av mat.

    Vad menar du med högreps?
    Hur tränar du? Vilka dagar, vilka muskelgrupper, vilka övningar?

    #1072828

    Med högreps menar jag typ 10-15reps :)
    Delat upp i
    -Triceps,Rygg
    -Biceps,Lats
    -Bröst, Axlar
    – Kör alltid mage och Cardio.
    -Ben kör jag alltid separat för det tar jag lite då och då i och med att jag kör det på hockeyn istort sett varje kväll!

    Men jag är väldigt Nojjig över min vikt och om hur jag ser ut, alla säger till mig att jag ser ganska vältränad ut men jag kan inte riktigt hålla med och jag antar att jag själv får avgöra det!?

    Och om jag nu ska detta till mig inför sommaren, när bör jag börja?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.