Hur hanterar ni värmen?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur hanterar ni värmen?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #468524

    ”Nä, nu ska man inte klaga när det äntligen blivit varmt”. Jo!! Det kan ni ge er på att jag ska! Jag tycker att det är skitjobbigt med den här extrema värmen. 35 grader i sovrummet i natt. :yikes: Man är konstant yr och matt i kroppen. Har inte tränat på en vecka snart. Jag börjar svettas igen, så fort jag kommer ut från gymmet. Man orkar inte äta så mycket heller.

    Hur pallar ni med att träna och leva i värmeböljan?

    (Den här tråden kanske passar bättre i repan men min fråga är ställd utifrån träningsperspektiv i första hand så jag lägger den här. Hålle mods inte med så får ni flytta den!)

    #66118
    #468525

    Dricker mycket vatten. Klagar inte. Har fläkt i sovrummet och på gymmet svettas jag lika mycket oavsett temperatur ute.

    #468526

    Maten är inga problem men som du skriver sovrummet..:frust: går fan inte att somna :P Finns fläktar på gymmet så det är inga problem. men så fort man går ut så blir man så svettig så man får dusha igen när man kommer hem:(

    #468527

    Märker att kroppen behöver extra vätska just nu. Har öppet fönster och inget täcke när jag sover, och gymmets fläkt går på högsta hastighet och med öppet fönster.

    #468528

    Förutom att mitt gym inte har någon ventilation i princip så antar jag att det är inställningen som gör det. Sen självklart, att dricka mycket vatten.

    #468529

    DET ÄR JU UNDERBART, svettas som fan känns som man har haft sex i flera timmar då man kommer ut från ett 45 min pass i gymmet. Vi ska vara glada att vi har en underbar sommar med kalas bra värme, för sedan kommer gnället att det bara regnar och regnar och är kallt. SMILE AND BE HAPPY :D:up:

    #468530
    Eloldinion wrote:
    Förutom att mitt gym inte har någon ventilation i princip så antar jag att det är inställningen som gör det. Sen självklart, att dricka mycket vatten.

    Inte mitt heller knappt helt sinnes sjukt dåligt…

    #468531

    jobbigast är ju att jobba i denna värmen, fyfan säger jag bara!

    #468532

    Grymt skönt med några dagar på året då alla leder funkar lite bättre än annars! Och liite snyggt är det ju med solbränna…

    #468533

    Är jag den enda som älskar värmen och mår och presterar bättre av den? hahaha:D

    #468534

    Jag kan inte heller sova i denna värme. Somnar cirka 2-3 varje natt.

    I natt sov jag till och med i brosans rum på golvet för att det var för varmt i mitt rum.

    #468535

    Värme är underbart. Mindre folk i gymmet och cykelbrännan är fin.

    Rubrik ändrad.

    #468536

    Älskar värme, endast den 28-30gradiga värmen i sovrummet är besvärande. Blir en portabel ac till nästa sommar in case. Träningen går utmärkt.

    #468537

    Utnyttjar den så mycket som möjligt, dvs springer senare på dagen då det fortfarande är varmt men så att solen inte steker ihjäl mig. Eftersom det ändå är väldigt varmt så svettas jag extra mycket vilket är bara bra :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.