Hur många dagars återhämtning per muskel?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur många dagars återhämtning per muskel?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #55190
    #140625

    Hej!
    Det sägs att det är när man vilar som musklerna växer, och att det är onödigt att träna musklerna för många ggr/v. Men vilken balans ska man ha? Nu ser mitt program ut så här:

    Dag 1: biceps, rygg
    Dag 2: axlar, triceps, bröst
    Dag 3: ben mage

    Just nu kör jag dessa tre pass en gång i veckan var, tre olika övningar per muskelgrupp med 3 sets på varje. Det innebär att jag tränar ju bara tränar varje muskel en gång i v och att den då får ca 6 dagars vila. Är det för mycket vila, eller är det vad muskeln behöver för att växa ordentligt?
    Tack /Lucas

    #140626

    6 dagar är inte nödvändigt. Det KAN ta så lång tid för en muskel att återhämta sig. men du som Motionär behöver inte oroa dig! Du kan cykla programmet 2 gånger/vecka om du så önskar.

    #140627

    Jag kör på

    Måndag Biceps, rygg
    Tisdag Ben, mage
    Onsdag Vila
    Torsdag Triceps bröst
    Fredag Biceps rygg
    Lördag triceps bröst
    Söndag vila

    Osvosv
    Jag är dock inget proffs så, men de funkar fö mig

    #140628
    Istolig wrote:
    Jag kör på

    Måndag Biceps, rygg
    Tisdag Ben, mage
    Onsdag Vila
    Torsdag Triceps bröst
    Fredag Biceps rygg
    Lördag triceps bröst
    Söndag vila

    Osvosv
    Jag är dock inget proffs så, men de funkar fö mig

    Du kör alltså ben bara en gång och de andra två ggr v. Det skulle jag kunna tänka mig också. Men är det något som rekommenderas?

    #140629

    Vem fan kör biceps före rygg? Snacka om att förstöra sin ryggträning. Samma sak med triceps före bröst.

    Sen fattas axelträning helt och hållet i Istolligs inlägg

    #140630
    Gorilla wrote:
    Vem fan kör biceps före rygg? Snacka om att förstöra sin ryggträning. Samma sak med triceps före bröst.

    Sen fattas axelträning helt och hållet i Istolligs inlägg

    glömde axlar, skall självklart ligga vid bröst tri dagen. Sedan så visar inte mitt schema i vilken ordning jag kör musklerna,detta var enbart en snabbt skriven skiss. Sorry för mina missar.

    #140631
    Lullek wrote:
    Du kör alltså ben bara en gång och de andra två ggr v. Det skulle jag kunna tänka mig också. Men är det något som rekommenderas?

    rekommenderas vet jag inte, men det beror väl på prioriteringar antar jag. Jag kör ben 1 gång i veckan för det känns bra för mig. Finns nog ingen mall som är gjord för en lyckad muskeltillväxt men… Så det är nog individuellt? Eller har någon annan något annat förslag?

    #140632

    Jag får bäst resultat av att träna varje muskel 2-3 ggr/v med ganska låg volym.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.