Hur mycket involveras axlarna vid marklyft?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur mycket involveras axlarna vid marklyft?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #65337
    #453871

    Tänkte dra iväg och köra ett ryggpass idag med bl.a marklyft, chins osv. Men har fått råd av en skolsyster att ta det lugnt med övningar som belastar mycket på axlarna ett tag, kan vara så att jag har inflation i ena axeln, inte säkert ännu.
    Så kan det vara några problem för mig att köra ett ryggpass? Eller koppas axlarna in ryggövningar?

    Och nej, jag har inte tidigare känt om axlarna använts mycket i dessa övningar, då hade jag inte frågat.

    #453872

    jag har haft problem med axlarna en hel del. då jag inte kunnat träna dessa har alltid marklyft och roddar fungerat bra. Däremot inte latsdrag och andra rörelsen över huvudet.

    #453873

    Okej, någon mer som ha någon erfarenhet inom detta?

    #453874

    dom ungefär

    #453875

    Förlåt för OT men jag tyckte det var så roligt :)

    ”Inflation definieras vanligtvis som en ökning av den allmänna prisnivån, vilket också innebär att penningvärdet urholkas. Vissa ekonomer definierar dock inflation som en ökning av penningmängden.”

    #453876

    tror han refererade till inflammation men med slarvigt skrivet :p

    #453877

    Ojdå, märkte det nu jag också, haha, måste varit trött när jag skrev det där.

    #453878
    *L.R* wrote:
    har läst förut att serratur anterior aktiveras, men har svårt att se hur den skulle göra det. någon som kan förklara?

    Latsen hänger ihop med serratus anterior :)

    #453879

    axlar är inte kul att ha ont i för i nästan varje övning så rör du på dom på något sätt i alla fall. så om man har ont i en axel så tycker jag att man ska ta det lungt. man kan träna som vanligt men inte på för mycket vikt. men jag vet inte riktigt hur allvarligt det är heller så du måste känna efter själv riktigt noga. har själv känt av en axel förr i tiden när jag träna men jag ignorera det bara och träna på som vanligt och nästa dag så hade jag så ont så att jag inte kunde lyfta armen i 70 grader. så tänk med huvudet och inte med musklerna:emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.