Hur ser min marklyfts teknik ut?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ser min marklyfts teknik ut?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #544962

    Bör jag svanka mer i början av lyftet eller är det okey som ja gör nu?
    Vet att det e dåligt filmat men lite ser man iaf..

    [youtube=QR0F8olNUqg]

    #70616
    #544963

    fokuseringen blev på ljudet från dunsen som fick mig att tänka på nån stor jätterobot som terroriserar tokyo.. 8)

    #544964
    Jonte1989 wrote:
    fokuseringen blev på ljudet från dunsen som fick mig att tänka på nån stor jätterobot som terroriserar tokyo.. 8)

    haha jaha där ser man :P

    #544965

    Jag är ingen expert på marklyft men ”jag” tycker svanken var lite dålig

    #544966

    Jag tycker att det ser skapligt ut.

    #544967

    Det enda jag störde mig på var att det såg ut som du ryckte i början. Prova att ta i mer och mer tills vikterna lyfter ist. Och ryggen så rak ut. vilket är bra.

    #544968
    PatrikBergman wrote:
    Det enda jag störde mig på var att det såg ut som du ryckte i början. Prova att ta i mer och mer tills vikterna lyfter ist. Och ryggen så rak ut. vilket är bra.

    Okej pressa på långsammare i startläget alltså?
    Ska tänka på detta och prova på lördag :) thanx

    #544969

    Tycker också det ser helt okej ut! Jag brukar dock svanka lite mer än du gör..

    #544970
    Joasim wrote:
    Tycker också det ser helt okej ut! Jag brukar dock svanka lite mer än du gör..

    Okej, ska jobba på det med. Danke shöön

    #544971

    ska man svanka när man markar? nope.

    #544972
    PatrikBergman wrote:
    ska man svanka när man markar? nope.

    ska man inte.. fan va gött då gör ja rätt asså :) förutom de i början som du påpeka förut då

    #544973

    Bra hållning i början, håll raken rygg även när du sänker vikten, puta mycket med röven så blir det lättare!:emo-thumb

    #544974

    Just före du lyfter så har du röven lågt och bra, men när du lyfter så hoppar den upp 5-10cm, inte bra.
    När du släpper ner vikten så viker du ner överkroppen först och böjer ben sen, försök att göra det mera samtidigt.

    Jag tycker marklyft funkar bättre om man inte slappnar av mellan repsen, håll kroppen spänd hela tiden. Första repset blir alltid halvfult för mig.

    Kämpa på!

    #544975
    Kicken wrote:
    Just före du lyfter så har du röven lågt och bra, men när du lyfter så hoppar den upp 5-10cm, inte bra.
    När du släpper ner vikten så viker du ner överkroppen först och böjer ben sen, försök att göra det mera samtidigt.

    Jag tycker marklyft funkar bättre om man inte slappnar av mellan repsen, håll kroppen spänd hela tiden. Första repset blir alltid halvfult för mig.

    Kämpa på!

    Håller med här men orkade inte kommentera det sist :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.