hur sjuk ska du vara?

Home Forums Allmänt om gymträning hur sjuk ska du vara?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #684719

    hur sjuk ska du vara för att inte gå ner till gymmet o köra?

    #78392
    #684720

    feber…. annars kör jag

    #684721

    Ont i halsen.

    #684722

    Ganska dålig faktiskt. Gick och tränade trots utredning om hjärtfel plus högt blodtryck.
    Dock kör jag inte om jag har ont i halsen.

    / Calle

    #684723

    Varför just ont i halsen?

    #684724

    Jag tränar om jag känner mig pigg och fräsch för då har jag motivation.
    Det är nog bara rädsla eller dålig självkänsla som motiverar en att träna fast man egentligen inte känner att man vill träna, när man är sjuk alltså.

    #684725

    När jag känner mig slö och orkeslös, annars kör jag så det ryker.

    #684726

    är jag så sjuk så jag virrar bort mig på vägen till gymmet så blir det inget..

    #684727

    Går inte till gymmet om jag inte känner att jag iaf kan prestera 70-80% av ett kanonpass, lägre än så är waste of time och det känner man oftast själv när det ligger i farozonen.

    #684728

    undrar också om ont i halsen…
    har man feber kan det ju vara direk farligt att träna menont i halsen?

    #684729

    Halsont

    #684730

    ett tips nu under ”förkylnings säsongen” är att träna med lägre volym och högre intensitet, visst det är säkert inte det bästa för massaökning men kom också ihåg att all träning är bättre än ingen träning tränar man 10×10 knäböj sliter det enormt på immunförsvaret och är man redan sjuk är risken väldigt stor att kommer bli sämre, jag själv tränar hit liknande träning och har inte haft halsont på 2 veckor nu jämfört med december månad då jag hade ont i halsen typ 24/7.

    #684731
    haze_79 wrote:
    Varför just ont i halsen?

    Att träna med halsont är livsfarligt eftersom smittoämnena lätt kan sprida sig till hjärtat.

    #684732

    Jag brukar väl mer eller mindre alltid ta mig dit, dock om jag har rännskita eller dylikt så haha stannar jag hemma.
    Ofta brukar man känna på gymmet hur ”sjuk” man är, om hjärtat rusar upp i 240 bara man rör en 2 kilos hantel eller icke..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.