Hur ska jag göra för att gå upp ett kilo i månaden i bara muskler.

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska jag göra för att gå upp ett kilo i månaden i bara muskler.

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71557
    #563888

    Hej, jag är en kille på 18 år har tränat i snart 3 år. och väger ca 75 kl och är 1,80. Jag har lyckas hålla mig tajt under dessa tre år (har inte ätit ”onyttigt” på 6 år hälso freak ;)
    Mitt träning schema är

    Måndag : bröst- axlar
    Tisdag : Vila
    Onsdag : Ben – mage
    Torsdag : biceps – triceps
    Fredag : vila
    Lördag : vila
    Söndag : rygg – mage

    Vissa vilodagar har jag dans i skolan ( går musikallinjen )
    Så jag får min fettförbränning där. Jag tillåter inte häller ett dåligt pass på gymmet utan kör slut på mig även där.
    Jag äter tillskott protein 2-3 gånger per dag, och sedan äter jag Gainer efter träning.
    Mitt mål är att gå upp ca ett kilo i månaden, men det är svårt att göra det i bara muskler och inget fett.
    Så min fråga är hur ska jag göra för att gå upp ett kilo i månaden i bara muskler.
    Är väldigt tacksam för alla svar jag får. MVH p0v

    #563889

    1kg muskler i månaden är inte lätt.. Bara ett fysik fenomen som jag själv klarar av det. Mitt råd till dig är att äta mer.

    #563890

    Ska vara glad om du lägger på dig 1kg ren muskelmassa om året.
    Upplägget såg bra ut!

    #563891
    Alec wrote:
    1kg muskler i månaden är inte lätt.. Bara ett fysik fenomen som jag själv klarar av det. Mitt råd till dig är att äta mer.

    Alec du gav han inte ditt egna recept på din pre-workout?
    Den består av 4 mazariner + 0.5L glass 30 min innan träning, den laddningen kan ge dig upp till 2kg RENA muskler i månaden :P

    #563892
    FaXtioN wrote:
    Alec du gav han inte ditt egna recept på din pre-workout?
    Den består av 4 mazariner + 0.5L glass 30 min innan träning, den laddningen kan ge dig upp till 2kg RENA muskler i månaden :P

    åh nej.. nu har det heliga familje receptet kommit ut. :whistle:

    #563893

    Trolla? ;)

    #563894

    Bäst för dig att du misslyckas. Har du någonsin sett en muskulös kille i en musikal?

    #563895
    ReNeGaDe wrote:
    Om Magnus Samuelsson kan komma med och vinna Let’s Dance så kan vad som helst hända :p

    Det har du rätt i. Magnus vinst kanske har fått folk att öppna ögonen och inse att man inte behöver vara slö och omusikalisk för att man är stark. Musklikaler kanske är nästa trend?

    #563896

    hehe ja kanske är det de.

    #563897

    1kg muskler i månaden.
    Kommer inte att hända.

    #563898

    har du tränat några år så borde du märkt att du inte bygger på dej 1kg muskler i månaden :D

    #563899
    p0v wrote:
    Hej, jag är en kille på 18 år har tränat i snart 3 år. och väger ca 75 kl och är 1,80. Jag har lyckas hålla mig tajt under dessa tre år (har inte ätit ”onyttigt” på 6 år hälso freak ;)
    Mitt träning schema är

    Måndag : bröst- axlar
    Tisdag : Vila
    Onsdag : Ben – mage
    Torsdag : biceps – triceps
    Fredag : vila
    Lördag : vila
    Söndag : rygg – mage

    Vissa vilodagar har jag dans i skolan ( går musikallinjen )
    Så jag får min fettförbränning där. Jag tillåter inte häller ett dåligt pass på gymmet utan kör slut på mig även där.
    Jag äter tillskott protein 2-3 gånger per dag, och sedan äter jag Gainer efter träning.
    Mitt mål är att gå upp ca ett kilo i månaden, men det är svårt att göra det i bara muskler och inget fett.
    Så min fråga är hur ska jag göra för att gå upp ett kilo i månaden i bara muskler.
    Är väldigt tacksam för alla svar jag får. MVH p0v

    Alla vill gå upp i muskler och inte fett:) Men sanningen är snarare att vill man lägga på sig muskler snabbt är det viktigt med ett stort överskott av kalorier. Detta stora överskott ger muskler men även fett. Nybörjare kan lätt lägga på sig en hel del kilon det första året, 10 kilo på ett par månader ska inte vara nåt problem(men då är det en hel del vatten och fett med).

    Vill du inte ha fettet på kroppen måste du acceptera att lägga på dig muskler i betydligt långsammare takt. Fortsätt vara ett hälsofreak, öka på proteinintaget ordentligt. Försök hitta en balans i ditt kaloriintag, du måste ligga på ett litet överskott om du vill ha mer muskler(men inte så stort så du blir fet).

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.