hur skall jag gå tillväga?

Home Forums Allmänt om gymträning hur skall jag gå tillväga?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #564492

    Hej jag vill satsa på att få en platt och vältränad mage till sommaren gärna med magrutor. såhär ser min träning ut, jag tränar på gym 3 gånger i veckan då kör jag helkropps pass med 2*15 på alla maskiner och de brukar ta 60-70 minuter sammanlagt, efter det så kör jag 45 minuter crosstrainer. jag äter nyttigt och äter inget godis eller fikabröd. ni kan se på bilderna hur jag ser ut idag. jag väger 52 kilo och är 168 cm lång. ni kan se på bilderna hur jag ser ut i dagsläget. så det jag undrar är om jag skall fortsätta som jag gör nu eller om ni har nått förslag på något jag skall ändra;).

    tack till alla som svarar:|

    #71600
    #564493

    Är du 16år och väger 52kg och vill gå ner ännu mer? Det låter nästan lite farligt..
    Men iaf om du vill gå ner så kan du läsa Deffguiden här på forumet skrivet av KingGrub: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

    #564494

    nej det vill ja inte undra bara om ja ska fortsätta eller ändra något för att få magrutor

    #564495

    För att få fram dina magrutor måste mer underhudsfett bort, ja.

    #564496

    52 KG! shit. hur gammal e du?. att gå ner mer är fan inte mänskligt. stanna där för fan!.

    #564497

    men har bara tränat i 6 v på gym så undrar om ja kan få fram dem tids nog för kan inte gå ner mer ju :(

    #564498
    ludwig-92;722306 wrote:
    men har bara tränat i 6 v på gym så undrar om ja kan få fram dem tids nog för kan inte gå ner mer ju :([/QUOT]

    gå ner mer kan du, men jag skulle inte rekommendera det. har du bara tränat 6 vecker på gym så kan de bli svårt att få fram dom, om du inte har rutor från början. annars så e det bara att träna på och tillslut är dom där :emo-thumb att gå ner mer i vikt tycker jag inte du ska göra! :nono:

    #564499

    Att du ens har deff i tanken!? Du är ju inte fet, utan så där ser nog de flesta i din ålder ut som inte tränar. Träna regelbundet och fortsätt ät bra mat, sova mycket m.m. Och så satsar du på deff om något år ist.

    #564500

    okej tack:emo-thumb det ska ja göra då men ska jag fortsätta köra 45 min kondition efter gympasset eller ska ja korta ner det eller ta det på dagar ja ej gymmar?

    #564501

    Kör styrka och kondition på olika dagar.

    #564502
    ludwig-92 wrote:
    okej tack:emo-thumb det ska ja göra då men ska jag fortsätta köra 45 min kondition efter gympasset eller ska ja korta ner det eller ta det på dagar ja ej gymmar?

    ta det dom dagar du inte gymar. men vill du bygga muskler som bäst så kör inte nån kondition, för det hämmar muskel tillväxten!. men vill du springa eller vad du nu gör så gör det :emo-thumb det skaddar inte!.

    #564503
    myra wrote:
    ta det dom dagar du inte gymar. men vill du bygga muskler som bäst så kör inte nån kondition, för det hämmar muskel tillväxten!. men vill du springa eller vad du nu gör så gör det :emo-thumb det skaddar inte!.

    Först skriver du att det skadar muskeltillväxten och sen skriver du att det inte skadar alls, hur ska du ha det?

    Ts: Det är bäst att hålla konditionsträningen så långt ifrån gymträningen som möjligt. Om du tränar gym 3 gånger /vecka så kan du utan problem klämma in 2 konditionspass och någon promenad om du vill det.

    Edit: Starta lugnt så att inte all ambition rinner ut i sanden. Kör dina 3 gympass i början så ska du se att musklerna kommer börja sticka fram efter ett litet tag. Gör inte misstaget att lägga upp ett jätteseriöst träningsschema 6 dagar i veckan, för att gå från inget till allt kommer nog göra att du tröttnar.

    #564504
    anders172 wrote:
    Först skriver du att det skadar muskeltillväxten och sen skriver du att det inte skadar alls, hur ska du ha det?

    Ts: Det är bäst att hålla konditionsträningen så långt ifrån gymträningen som möjligt. Om du tränar gym 3 gånger /vecka så kan du utan problem klämma in 2 konditionspass och någon promenad om du vill det.

    Edit: Starta lugnt så att inte all ambition rinner ut i sanden. Kör dina 3 gympass i början så ska du se att musklerna kommer börja sticka fram efter ett litet tag. Gör inte misstaget att lägga upp ett jätteseriöst träningsschema 6 dagar i veckan, för att gå från inget till allt kommer nog göra att du tröttnar.

    va fan e du blid eller?. kolla vad jag skriver, o tänk till!

    #564505
    myra wrote:
    ta det dom dagar du inte gymar. men vill du bygga muskler som bäst så kör inte nån kondition, för det hämmar muskel tillväxten!. men vill du springa eller vad du nu gör så gör det :emo-thumb det skaddar inte!.

    Varför ska han inte köra ”nån” kondition, visst hämmar det muskeltillväxten men det är YTTERST lite. Går väldigt bra att bygga muskler samtidigt man konditionstränar – på olika pass är dock att föredra.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.